تابناک: رئیس اتحادیه بافندگان کارگاه‌های نساجی اصفهان گفت: ۲۰ درصد از کارگاه‌های نساجی اصفهان اعلام تعطیلی کردند و تنها ۵۰ درصد از کل واحدهای تولیدی و نساجی اصفهان فعال هستند که به صورت یک شیفت و ۵۰ درصد تولید خود در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۱۹۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 14 March 2016
مرتضی منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون وضعیت صنعت نساجی در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 30درصد از پروانه‌های کسب کارگاه‌های نساجی و واحدهای تولیدی پارچه به‌دلیل مشکلاتی نظیر سود بالای بانکی و میزان بالای مالیات ارزش برافزوده باطل شده است.

وی گفت: 20‌درصد از کارگاه‌های نساجی نیز اعلام تعطیلی کردند و تنها 50‌درصد از کل واحدهای تولیدی و نساجی اصفهان فعال هستند که به صورت یک شیفت و 50 درصد تولید خود در حال فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه بافندگان کارگاه‌های نساجی اصفهان با بیان اینکه متاسفانه رکود در صنعت نساجی اصفهان نیز نفوذ کرده است، افزود: در حال حاضر بسیاری از واحدها و کارگاه‌های نساجی در اصفهان تعطیل کرده‌اند و در واقع با توجه به فشارهایی که روی تولیدکنندگان وارد می‌شود، حمایت از تولید در حد شعار باقی مانده است.

وی با اشاره به اتمام قرارداد کارگران نساجی تصریح کرد: در حال حاضر و با توجه به اتمام سال، قرارداد بسیاری از کارگران نساجی به اتمام رسیده است و وضعیت این کارگران برای سال آینده مشخص نیست زیرا هر سال افزایش حقوق و کارگر را داشتیم اما در کنار آن گرانی در همه چیز را هم داریم و عملاً افزایش حقوق کارگران تاثیری در بهبود وضعیت معیشتی آنها ندارد.

منصوری با بیان اینکه متاسفانه به تولیدکنندگان در بخش کار به چشم یک خلاف‌کار نگاه می‌شود، خاطرنشان کرد: اینکه همه طرفدار حقوق کارگران هستند، مسئله خوبی است اما با توجه به اینکه دولت استخدام رسمی ندارد و فشار بر روی تولیدکننده وارد شود، درست نیست و متاسفانه دولت به دنبال تعطیلی واحدهای تولیدی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار