تابناک: خبری که گرچه دغدغه‌های تامین آب و قطعی‌های مکرر آب در اصفهان را برطرف می‌کند، اما در عین حال خطرات زیست محیطی بسیاری را برای اصفهان به همراه دارد.
کد خبر: ۱۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 07 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، نزدیک شدن به روزهای گرم که حالا چندسالی است در اصفهان از فصل تابستان به بهار منتقل شده است و در واقع گرمای تابستانی از بهار آغاز میشود که این شرایط همه سبب شده تا دغدغه تامین آب مورد نیاز مردم اصفهان مسئولان استانی را به فکر راه‌هایی بیندازد که شاید چندان به مذاق محیط زیست، خوش نیاید.

در سال گذشته بود که هاشم امینی مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان حفر چاه را به عنوان راهکاری برای تامین آب مورد نیاز شرب اصفهانی ها برای تابستان 94 اعلام کرد.

خبری که گرچه دغدغه های تامین آب و قطعی های مکرر آب در اصفهان را برطرف می کند، اما در عین حال خطرات زیست محیطی بسیاری را برای اصفهان به همراه دارد.

این نگرانی از این بابت برای اصفهان مهم به نظر می آید چراکه برخی شهرهای استان اصفهان در سال گذشته به طور جدی با نتایج ناشی از حفر چاه مواجه شدند و این موضوع سبب شد تا شهرهایی همچون دامنه در فریدن اصفهان نشست کند و خسارات فراوانی نیز برای مردم آن منطقه به همراه داشت.

طبق نظر کارشناسان، حفر بی رویه چاه‌های آب در دامنه سبب بروز این معضل شده بود.

استفاده بیش از اندازه از آب های زیرزمینی علاوه بر اینکه این ذخایر ارزشمند را طبیعت گرفته و خشم آن را به انسان می دهد، سبب خواهد شد تا خسارات ناشی از این اقدامات، زندگی مردم یک شهر برای چندین نسل را تحت تاثیرات منفی خود قرار خواهد داد.

آب های زیرزمینی با اینکه برای استفاده انسان ها آن هم در زمان ضرورت وجود دارند اما این آب ها به گونه ای است که باید با احتیاط بسیار مورد استفاده قرار گیرند چراکه مصرف بی رویه آنها گرچه ممکن است عطش جامعه برای این ماده حیاتی را کاهش دهد اما این اقدام در بلندمدت همین جامعه را با تنش های محیط زیستی بسیار که کمترین آن نشست زمین و در وهله بعد زلزله خواهد بود را در پی خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار