اسفندیاری خبر داد:
تابناک: سرپرست امور عشایر استان اصفهان گفت:امور عشایر استان به دنبال ساماندهی کوچ و اسکان عشایر است و بر این اساس تا پایان برنامه پنجم ۳۰۰ خانوار عشایر در استان اصفهان ساماندهی می شوند.
کد خبر: ۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲ 31 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، مختار اسفندیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: امور عشایر اصفهان دارای پنج هزار خانوار قشقایی، ۴ هزار خانوار بختیاری و حدود یک ‌هزار خانواده عرب جرقویه است و ۱.۵ میلیون هکتار از مراتع استان قلمرو جامعه عشایری استان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه عشایر استان اصفهان در حدود یک ‌میلیون رأس واحد دامی دارند، افزود: سالانه ۱۰ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر استان اصفهان تحویل بازار می ‌شود.

سرپرست امور عشایر استان اصفهان با بیان اینکه یک ‌سوم باغات شهرستان سمیرم متعلق به عشایر استان اصفهان است، تاکید کرد: سالانه ۱۲۰ هزار تن سیب توسط عشایر تولید و به بازار عرضه می شود.

وی تاکید کرد: گرچه خاستگاه واقعی صنایع دستی به جامعه عشایری روستایی برمی گردد اما اکنون به طور رسمی ۳۵ درصد صنایع دستی استان متعلق به جامعه عشایری است.

وی با بیان اینکه میزان تولیدات لبنی توسط عشایر ۶ هزار تن و تولید عسل ۲۵ تن است، اظهار داشت: در سال جاری و مقارن با ایام الله دهه فجر ۱۷ پروژه توسط اداره امور عشایر استان اصفهان با اعتباری بالغ ‌بر ۱.۵ میلیارد تومان افتتاح می‌ شود.

سرپرست امور عشایر استان اصفهان اضافه کرد: ۶ پروژه خط انتقال آب و لوله گذاری، ۷ پروژه احداث استخر ذخیره آب، دو ایستگاه پمپاژ، یک شبکه اتصال برق به چاه‌های کشاورزی عشایر و یک پروژه راهسازی در دهه فجر افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه در سال ۶۸ رهبر معظم انقلاب در پیامی برای سمینار عشایر فرمودند که کاری کنید که زندگی عشایر به رفاه نسبی برسد،اضافه کرد: در ۶ شهرستان شامل سمیرم، فریدون شهر، چادگان، شهرضا، دهاقان و جرقویه اصفهان امور عشایر به دنبال ساماندهی کوچ و اسکان عشایر هستیم و بر این اساس تا پایان برنامه پنجم ۳۰۰ خانوار عشایری در استان اصفهان ساماندهی می‌ شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :