در کدام مناطق اصفهان خانه‌ و آپارتمان‌های میلیاردی قرار دارد؟
تابناك اصفهان:‌12 درصد از کل خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که از ابتدای بهمن‌ماه تا به حال در اصفهان برای فروش قرار گرفته‌اند، بیشتر از یک میلیارد تومان قیمت دارند و به اصطلاح«میلیاردی» هستند که البته در میان آنها نیز تعداد خانه‌های میلیاردی سه برابر بیشتر از آپارتمان‌هاست که نسبتی کاملا منطقی به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۱۹۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 08 March 2016
به گزارش تابناک اصفهان، عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. 

به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.در کنار آن روزنامه ها هم در راستای رسالت های خود به اطلاع رسانی و تحلیل در فضای رسانه ای موجود می پردازند.

اصفهان زيبا در گزارشي پيرامون قيمت خانه در اصفهان نوشت:

12 درصد از کل خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که از ابتدای بهمن‌ماه تا به حال در اصفهان برای فروش قرار گرفته‌اند، بیشتر از یک میلیارد تومان قیمت دارند و به اصطلاح«میلیاردی» هستند که البته در میان آنها نیز تعداد خانه‌های میلیاردی سه برابر بیشتر از آپارتمان‌هاست که نسبتی کاملا منطقی به نظر می‌رسد، ولی گران‌ترین آپارتمان میلیاردی اصفهان طی دو ماه گذشته یک میلیارد تومان از گران‌ترین خانه میلیاردی نیز گران‌تر است. با این تفاسیر باید بدانید که خانه‌ها و آپارتمان‌های میلیاردی و فروشی اصفهان طی دو ماه گذشته در هر دسته شرایط خاصی دارند که بدین ترتیب است.

خانه‌های میلیاردی

در اصفهان هم همانند بسیاری از شهرهای دیگر کشور، خانه های میلیاردی زیادی وجود دارد. جامعه آماری این گزارش به خانه ها و آپارتمان هایی اختصاص یافته که طی دو ماه گذشته برای فروش قرار داده شده اند.موارد زیاد دیگری وجود دارد که در بازار مسکن،قیمت های میلیاردی داشته باشد، اما ممکن است مالک آن، تمایل فروش نداشته یا آن را برای سال بعد نگه داشته باشد. طبق بررسی های صورت گرفته 16/5 درصد از کل خانه‌های فروشی در اصفهان طی دو ماه گذشته بیشتر از یک میلیارد تومان دارند که طبیعتا ارزان‌ترین خانه بین آنها قیمتی یک میلیارد تومانی دارد، اما براساس جامعه آماری اصفهان‌زیبا گران‌ترین خانه فروشی اصفهان در بازه زمانی مذکور حدود
14 میلیارد تومان قیمت دارد. این خانه در چهارباغ خواجو واقع شده‌ و بیش‌از 20سال از سن ساخت آن می‌گذرد. حدود 300متر زیربنا و 150 متر ساخت دارد. البته این خانه 14 میلیاردی در جامعه آماری تنهاست و قبل از آن گران‌ترین خانه فروشی اصفهان تنها حدود چهار میلیارد تومان قیمت دارد، ولی به صورت کلی بیشتر خانه‌های میلیاردی در این بازه زمانی بین یک تا دو میلیارد تومان قیمت دارند. مانند خانه‌ای در محله آذر که با 110 متر مربع زیربنا و 20 سال عمر به قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان عرضه شده‌است.88 درصد از این خانه‌ها عمر ساختی بیشتر از 10 سال دارند که سن 20 درصد از آنها بیشتر از 25 سال است، اما تقریبا همه تازه تعمیر هستند و از نظر ظاهری با خانه‌های نوساز تفاوتی ندارند. در بررسی‌ها کمتر خانه‌ میلیاردی بدون تعمیر و ترمیم یافت شد.همچنین از نظر متراژ نیز تقریبا 65 درصد از کل خانه‌ها متراژی بیشتر از 200 مترمربع دارند که نشان می‌دهد خانه‌های میلیاردی اصفهان زیربنای زیادی دارند که به همین دلیل تعداد زیادی از این خانه‌ها نیز یک طبقه نیستند. 71 درصد از این خانه‌ها دو طبقه و سه طبقه‌ هستند و تنها 29 درصد از آنها یک طبقه دارند، جالب است بدانید که اطلاعات آماری نشان می‌دهد خانه‌های یک طبقه معمولا طول عمر بیشتری نیز دارند که در بسیاری از موارد به بیشتر از 25 سال می‌رسد.

آپارتمان‌های میلیاردی

2 درصد از کل آپارتمان‌های فروشی اصفهان طی بهمن و اسفند ماه قیمتی بیشتر از یک میلیارد تومان دارند. تعداد این آپارتمان‌‌ها یک‌سوم تعداد خانه‌های میلیاردی است؛ یعنی در دوماه گذشته تعداد خانه‌های میلیاردی فروشی سه برابر بیشتر از آپارتمان‌ها بوده‌است. البته این نسبت همیشه برقرار نیست و اطلاعات نشان می‌دهد که طی ماه‌های گذشته گاهی تعداد آپارتمان‌های میلیاردی از خانه‌های میلیاردی نیز بیشتر است، ولی در بازه زمانی در نظر گرفته شده در این گزارش تعداد آپارتمان‌های میلیاردی کم است.30 درصد از این آپارتمان‌‌ها بیشتر از دو میلیارد تومان قیمت دارند، در حالی که حدود 70 درصد آنها بین یک تا دو میلیون تومان قیمت دارند، اما گران‌ترین آپارتمان این بازه در محله مشتاق قرار دارد و قیمت هر متر مربع آن هشت میلیون تومان است که در مجموع 15 میلیارد تومان می‌شود. این آپارتمان در طبقه پنجم یک آپارتمان قرار دارد و به امکاناتی نظیر فن‌کوئل، استخر، جکوزی و لابی مجهز است. اما برخلاف گران‌ترین خانه ، این آپارتمان میلیاردی عمر ساختی کمتر از شش سال دارد.

آپارتمان با اتاق خواب های متعدد

27 درصد آپارتمان‌ها عمری کمتر از شش سال دارند و 56 درصد از آنها نوساز هستند که این قضیه دقیقا برعکس خانه‌های میلیاردی است. در آن بازه زمانی خانه‌ها معمولا قدیمی ساز بودند، ولی آپارتمان‌های میلیاردی اصفهان بیشتر نوساز هستند و یا سن ساخت بسیار کمی دارند. همان طور که گفته شد گران‌ترین آپارتمان میلیاردی اصفهان در دو ماه پایانی سال تنها شش سال عمر دارد. در انتها بد نیست بدانید که تقریبا تمام آپارتمان‌های جامعه آماری زیربنایی بیشتر از 150 مترمربع داشتند و تعداد اتاق خواب‌هایشان بیشتر از یک اتاق است.99 درصد از این آپارتمان‌ها بیشتر از یک خواب و 93 درصد از آنها نیز بیشتر از دو اتاق خواب دارند، در واقع بیشتر آپارتمان‌های میلیاردی بازه مذکور سه خوابه و یا بیشتر هستند که نسبتی کاملا قابل انتظار است، زیرا در شرایط بسیار نادری ممکن است یک آپارتمان تک خوابه قیمتی میلیاردی داشته‌باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار