تابناک: شهر خلاق محور اصلی این نشست است و تلاش می شود تا مباحثی را پیرامون عنصر خلاقیت و بهره مندی از آن در راستای رسیدن به یک شهر خلاق مورد بررسی قرار دهیم.
کد خبر: ۱۹۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 08 March 2016

به گزارش تابناک اصفهان، در ادامه برگزاری نشست هایی با موضوع تخیل شناسی از سوی مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان این مرکز در نظر دارد سومین نشست تخیل خلاق در عرصه اندیشه و حکمت اسلامی را در روز پنجشنبه هفته جاری (بیستم اسفندماه) برگزار کند.

در این نشست دکتر حسن بلخاری در موضوع مذکور به سخنرانی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان خواهد پرداخت.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان، در این خصوص اظهار داشت: شهر خلاق محور اصلی این نشست است و تلاش می شود تا مباحثی را پیرامون عنصر خلاقیت و بهره مندی از آن در راستای رسیدن به یک شهر خلاق مورد بررسی قرار دهیم.

ایزدخواستی افزود: بدون تردید شهروندان یک شهر در پرورش عنصر خلاقیت در شهرشان نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید توجه داشت که عنصر خلاقیت به خودی خود در افراد ایجاد نمی شود و برای بروز آن باید بسترهای مناسبی را فراهم کرد. همچون ورزشکاری که قابلیت و استعداد رسیدن به قهرمانی را دارد و باید تحت آموزش های لازم قرار بگیرد تا رفته رفته به این مرحله دست یابد.

وی همچنین از برپایی این نشست با حضور دکتر حسن بلخاری خبر داد و گفت: وی نویسنده، پژوهشگر و مدرس ایرانی فعال در زمینه فلسفه هنر و حکمت شرق است. او استاد و مدیر گروه مطالعاتی عالی هنر در پردیس هنرهای زیبای تهران و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه تهران می‌باشد. او همچنین در آذر ماه 1394 به عنوان پژوهشگر برتر کشوری در رشته هنر برگزیده شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :