فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری اعضای باندی خبر داد که وجوه نقد مشتریان مشتریان بانک ها را سرقت می کردند.
کد خبر: ۱۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 06 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ خسرو احمدی افزود: متهمان 40 و 43 ساله غیر بومی و دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت مسلحانه، جعل پلاک ، حمل مواد مخدر و سرقت به عنف هستند.

وی اظهار کرد: این افراد با کمین در کنار بانک ها افرادی که وجوه نقد بالا دردست داشتند را تعقیب و در فرصت مناسب با پنچر کردن خودروی آنان وجوهشان را سرقت و متواری می شدند.

سرهنگ احمدی با بیان اینکه با اعترافات متهمان همدست دیگر آنان نیز در عملیاتی دیگر توسط ماموران دستگیر شد گفت: افراد دستگیر شده همراه پرونده و شکات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی حمل وجوه نقد بالا بدون داشتن پوشش مناسب، گذاشتن وجه نقد بدون پوشش داخل خودرو بدون رعایت کردن مسائل ایمنی ،عدم استفاده از سیستم های نوین بانکی در انتقال وجوه نقد و عدم حساسیت شهروندان در خصوص پرسه زنی افراد در اطراف آنان را از جمله موارد مهمی یاد کرد که در موفق شدن سارقان در انجام عمل مجرمانه آنها موثر بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر افزود: با کمی دقت و توجه و حساسیت بیشتر و توجه به اصول ایمنی و رعایت نکات پیشگیرانه می توان از وقوع این گونه سرقت ها جلوگیری کرد و افراد سارق را در انجام عمل مجرمانه خود ناکام گذاشت.

در 10 ماهه سال گذشته 125 باند سرقت در زمینه سرقت منزل، مغازه، اماکن خصوصی، خودرو، موتورسیکلت، داخل خودرو، به عنف، کیف قاپی، جیب بری ، احشام و سیم برق فعالیت می کردند در اصفهان شناسایی شدند.

قرارگاه عملیاتی مبارزه با سرقت در خرداد سال گذشته با حضور کارشناسان، روسای پلیس های تخصصی و اساتید دانشگاه برای بررسی علمی و تخصصی جرایم سرقت در اصفهان دایر شد.

در این قرارگاه، علاوه بر تجزیه و تحلیل سرقت های انجام شده، برنامه ریزی و راهکارهایی برای دستگیری سارقان و جلوگیری از سرقت های دیگر و مصون سازی مردم با ارائه آموزش های پیشگیری از جرم انجام شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار