مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان در گفتگو با تابناک:
کد خبر: ۱۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 06 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، ورزش اصفهان در سال 93 به گفته بسیاری از افراد سال خوبی داشت و به زعم خیلی های دیگر نیز شرایط خوبی را پشت سرنگذاشت.

افرادی که سال 93 را سال خوشی برای ورزش اصفهان می دانند بهبود در شرایط ورزشگاه نقش جهان را مصداق ادعای خود می دانند و برای عده ای هم که 93 سال ورزشی خوبی نبوده، وضعیت هیئت ها و زیرساخت های ورزشی استان دلیلی برای ناکامی ورزش اصفهان در سال 93 بوده است.

از همین رو به سراغ متصدی ورزش استان یعنی مدیرکل ورزش و جوانان رفتیم و از او خواستیم درباره ورزش اصفهان در سال 93 بگوید. محمد سلطان حسینی، مدیری که از دل دانشگاه به عرصه مدیریت آمده است و با توجه به مسئولیتی که دارد می تواند درباره شرایط ورزش اصفهان توضیحات مناسبی بدهد.

عده ای سلطان حسینی را مصداق شایسته سالاری می دانند و افراد دیگر نیز او را مدیری دانشگاهی می نامند. با تمامی این اوصاف خودش تأکید داشت در شرایط اقتصادی موجود و وضعیت نامناسب اصفهان به علت معارضین ورزشگاه نقش جهان، در سال 93 عملکرد خوبی داشته است.

سلطان حسینی به اینکه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان اصفهان به سه بخش، زیرساخت ها و توسعه زیرساخت های ورزشی استان اصفهان، هیئت ورزشی به عنوان متولی ورزش در استان و ورزشگاه نقش جهان تقسیم می شود اشاره کرد و به تشریح هر یک از این بخش ها پرداخت. با توجه به این مسئله در نظر گرفتیم که این گفتگو را در سه بخش عنوان شده تقسیم کنیم و به صورت مجزا به انتشار آن بپردازیم.

سلطان حسینی از شرایط توسعه زیرساخت های ورزشی و توسعه ورزش در اصفهان به تشریح اقدمات صورت گرفته در این حوزه پرداخت.

وی با بیان اینکه سال گذشته، یعنی زمانی که من به عنوان مدیرکل منصوب شدم، 296 پروژه ناتمام داشتیم و درخواست های متعددی نیز برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه های جدید وجود داشت، اظهار داشت: با توجه به دیدگاه های وزرات خانه و استاندار اولویت های خودمان را بر روی پروژه های در حال احداث گذاشتیم و در کنار آن به نتایج آمایش سرزمینی قرار دادیم.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اداره کل از جمله بسته بودن حساب ها به دلیل احکام اجرایی گذشته از جمله وضعیت معارضین نقش جهان که نزدیک به 20 میلیارد تومان مشکلات مالی معارضین بود که هر گونه وجهی به حساب ما واریز می شد به معارضین داده می شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: 296 پروژه موجود مبلغی حدود 120 میلیارد تومان پول نیاز داشت که در زمان فعلی بتوانیم با آن پروژه ها را تکمیل کنیم که اگر برای این پول به اعتبارات دولتی بسنده می کردیم زمان زیادی طول می کشید.

وی تصریح داشت: راه ما این بود که از سایر منابع استان که قانونی هم هست استفاده کنیم. با توجه به خیر بودن مردم اصفهان و ظرفیت مناسب خیرین ورزش یار ده ها پروژه به این افراد سپرده شده است.

سلطان حسینی در این مورد افزود: افرادی مانند آقای سلامتیان، آقای تجدد و خانواده خوروش خانواده لبافان دکتر طالب زاده و بسیاری از خیران دیگر باشگاه فولاد ماهان و برخی شرکت ها دیگر ورود پیدا کردند و اماکن را تکمیل کردند و در اختیار ورزش استان قرار دادند که اکنون نیز بسیاری از این 296 پروژه با کمک این خیران در دست تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت دیگری که در بند قانون می توانستیم از آن استفاده کنیم بحث مشارکت ها بود که به خصوص در شهرستان ها مورد استقبال قرار گرفت، اظهار داشت: در شهر هایی مثل برخوار و میمه، طالخونچه، فولادشهر و کرکوند شهرداری ها پا به میدان گذاشتند و در تکمیل و یا احداث پروژه کمک کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اضافه کرد: از 30 پروژه ای که به این شیوه واگذار شده است اغلب شهرداری ها طرف قرارداد ما هستند اما در مواردی بخش خصوصی نیز پا به میدان گذاشته و در این امر وارد شده است.

وی ادامه داد: در کنار این مسائل ما سعی کردیم با اعتبارات دولتی که در اختیار ما گذاشته شده بود در توسعه زیرساخت ها فعالیت کنیم و در این راستا قدم برداریم.

سلطان حسینی تصریح داشت: بسیاری از باشگاه های ورزشی که در حوزه تکمیل ورزشگاه ها وارد شدند با ایجاد تسهیلات مناسب از سوی وزارتخانه هم توانستند سودی را به دست آورند و هم آن ورزشگاه را تکمیل کنند که این مسائل مطرح شده باعث توسعه ورزشی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار