کد خبر: ۱۹۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 04 March 2016

به گزارش تابناک به نقل از ستاد خبری جشنواره حسنات نشست بررسی فیلم های بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه حسنات با حضور طهماسب صلح جو در دومین روز جشنواره برگزار شد.

صلح جو در این نشست گفت: فیلم کوتاه یک معیار زمانی دارد. اولین تجربه های ساخت فیلم در سینمای جهان، ساخت فیلم کوتاه بوده است، ولی بعدا به تدریج سینما به سمت ساخت فیلم های داستانی بلند رفت.

وی افزود: زمان فیلم کوتاه کمتر از زمان استاندارد سینمایی است، ولی با این وجود هر فیلم با زمان کم فیلم کوتاه نیست. متاسفانه برخی فیلم های کوتاه، خلاصه فیلم های بلند هستند که برخی فیلم های جشنواره هم چنین است.

صلح جو ادامه داد: فیلم «کشتارگاه» چنین است و در پایان آن، مخاطب سوال های زیادی در ذهن دارد. این در حالی است که فیلمنامه نویس باید خودش را موظف بداند که ماجرا را در زمان کوتاه روایت کند.

وی گفت: تفاوت فیلم کوتاه و بلند در نوع روایت و گفتن قصه است. در فیلم کوتاه نباید دنبال این بگردیم که بعد از آن چه می شود و بهتر است پیام و اندیشه فیلم در زمان مختصر بیان شود. نمی شود مقدمه فیلم بلند را در فیلم کوتاه بیاوریم.

صلح جو افزود: فیلم ها چیزی نیستند که ما می سازیم،چرا که اثر هنری از سازنده خود جدا می شود، شخصیت خودش را پیدا می کند و فراتر یا فروتر از چیزی می رود که فیلمساز خواسته بسازد.

وی ادامه داد: اولین تصاویر ذهنی ما از فیلم ها، انیمیشن ها بودند که به ما الگو دادند. ما الگوی نقاشی و نمایشی در فرهنگ مان داریم که به آن ها اعتنا نمی کنیم، ولی در فیلم «مجلس آینه» از نقاشی قهوه خانه ای که برداشت عامیانه ای از مینیاتور است و شیوه روایی تعزیه و نمایش در نمایش به درستی استفاده شده بود.

در این جلسه فیلم های «مستوره» شکیبا مهدویان، «هستی» کمال پرناک، «شب» محمد رضا نوریان و «شهری برای دخترانم» با حضور کارگردان های آن ها بررسی شد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار