تابناک: تاکسی زرد رنگی با ۵۰ عنوان کتاب که بسیار زیبا و به نظم در جلو و عقب تاکسی چیده شده است. کامرانی راننده این تاکسی فرهنگی است که می تواند با تردد در سطح شهر به ارتقاء فرهنگ مطالعه شهروندان کمک کند.
کد خبر: ۱۹۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 02 March 2016
به گزارش تابناک اصفهان، تاکسی زرد رنگی با ۵۰ عنوان کتاب که بسیار زیبا و به نظم در جلو و عقب تاکسی چیده شده است. کامرانی راننده این تاکسی فرهنگی است که می تواند با تردد در سطح شهر به ارتقاء فرهنگ مطالعه شهروندان کمک کند.

محسن کامرانی متولد بیست و ششم بهمن ماه ۱۳۶۲ در تهران متولد شد.

کامرانی فارغ التحصیل رشته صنایع غذایی در مقطع فوق دیپلم است و مقطع کارشناسی را در دانشگاه آزاد شهرضا گذرانده است. کامرانی متاهل است و دو فرزند به نامهای کسری و باران دارد. او مدت ۵ سال با عشق خدمت به شهروندان اصفهانی در شغل رانندگی تاکسی خدمات ویژه فرهنگی ارائه داده است و از برکات این خدمت پدید آمدن طرح «تاکسی فرهنگ» برای افزایش میزان مطالعه و آگاهی شهروندان است. این راننده تاکسی در جلوی خودروی خود تعدادی کتاب و محصولات فرهنگی دارد و مسافرانی که در این تاکسی سوار می شوند می توانند از زمان خود با خواندن کتاب های مختلف استفاده کنند. این کار علاوه بر افزایش مطالعه شهروندان باعث می شود تا آنها زمان اندکی را که در تاکسی هستند و مسیری را طی می کنند بتوانند از فرصت استفاده کنند.

کامرانی در گفت و گو با هنرما می گوید: عموم مسافران در زمانی که داخل تاکسی من هستند از دسترسی آسان به کتاب حداکثر استفاده را می کنند و هر یک به میزان دلخواه از مطالعه کتاب بهره مند می شدند.

او در پاسخ به این سوال که تا چه میزان برای ترغیب مسافران به مطالعه موفق بوده اید، اظهار می کند: درباره این سوال نمی توانم پاسخ دقیقی بدهم اما همین قدر بیان کنم که تا بحال نشده است که مسافری سوار شود و با دیدن کتاب ها برای کتابخوانی ترغیب نشود.

این راننده تاکسی تصریح می کند: حدود ۵۰ جلد کتاب گوناگون در داخل تاکسی قراردادم تا مسافران محترم بتوانند از آنها بهره مند شوند.

کامرانی در پاسخ به این سوال که بیشتر در کدام نقطه از شهر تردد دارید، خاطر نشان می کند: معمولا در تمام نقاط شهر تردد دارم و اکثر مردم در همه نقاط شهر ارتباط خوبی با طرح« تاکسی فرهنگ» برقرار کرده اند.

او با بیان اینکه کتاب­های بسیاری درباره کسب ­و­کار­، روانشناسی­، شعروادب و عرفان و دیگر موضوعات در تاکسی دارم، اظهار کرد: با شناختی که از مفاهیم این کتاب ها دارم به مسافران پیشنهاد می­دهم که موضوع مورد نظرشان را انتخاب کنند و من آنها را راهنمایی می کنم.

این راننده فرهنگی تاکسی با اشاره به نقش بسیار تاثیر گذار مطالعه در تحول رفتار اجتماعی و ارتباطات بین رانندگان و شهروندان اذعان می دارد: رفتار رانندگان شهری باعث رغبت مسافران به ایجاد ارتباط می شود. متاسفانه برخی از رانندگان تندخو هستند و از الفاظ رکیک استفاده می کنند که باید این گونه رفتارها و عادات خود را کنار بگذارند تا بتوانند تعامل بیشتربی با مردم در سطح شهر برقرار کنند.

کامرانی با ابراز تاسف می گوید: برای ترویج این طرح در سطح شهر بسیار راغب هستم ولی متاسفانه همکاری لازم برای ترویج و تکثیر چنین اقدامی از جانب مسوولان تاکسی رانی اصفهان صورت نگرفته است حتی برخی از آنها بدون در نظر گرفتن اینکه حق مالکیت این طرح از من است، درصدد بودند تا طرح را به نام خودشان عملیاتی کنند.

او با بیان اینکه مطالعه کتاب را باید به یک دغدغه عمومی برای شهروندان تبدیل کرد، خاطر نشان می کند: مردم باید درباره عواقب نادانی و فواید دانایی که ارتباط مستقیمی با میزان مطالعه دارد، آگاه شوند.

کامرانی اضافه می کند: مسوولان شهری باید از تمام فرصت ها و زمان ها استفاده کنند و فضای داخلی موجود در وسایل حمل و نقل عمومی را بهترین و مناسبترین مکان و زمان ممکن برای اقدامات موثر فرهنگی قلمداد کنند.

این راننده تاکسی در پاسخ به این سوال که یک نماینده اصلح چه ویژگی هایی دارد، بیان می کند: شجاعت، بصیرت و تلاش سه ویژگی یک نماینده اصلح برای حمایت از حقوق مردم است.









منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار