تابناک: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: عقب‌نشینی ایران از فعالیت هسته‌ای و به طور ویژه غنی‌سازی اورانیوم به نحو گسترده و با درصد قابل قبول چون 20 درصد در بیانیه لوزان مشهود و ملموس است که از جمله نکات قابل نقد به این پیش مقدمه توافق است.
کد خبر: ۱۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶ 05 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، در تشریح و تفسیر خود از زوایای بیانیه مشترک هسته‌ای صادر شده است، اظهار کرد: بیانیه مشترک هم حاوی نکات مثبت و هم نکات قابل نقد و ضعف است.

وی بیان کرد: به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی ایران توسط نمایندگان 1+5 و لغو قطعنامه‌های شورای امنیت ملی از جمله نکات مثبت و قابل تقدیر است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه در این میان تلاش و همت تیم مذاکره‌کننده ایرانی بسیار قابل تحسین است، گفت: ما به تیم مذاکره‌کننده ایرانی کاملا اعتماد داریم اما هوشیاری و آگاهی را به آنان سفارش اکید می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اثبات حقانیت و حرف منطقی ایران در لوای صدور بیانیه مشترک لوزان، موفقیتی است که باید اذعان کرد اما تیم مذاکره‌کننده ایرانی باید برای روزهای آتی به منظور نوشتن و تدوین توافق نهایی همتی مضاعف خرج کند تا کوچک‌ترین حقی از ملت ایران پایمال نشود.

رهبر تصریح کرد: در بحث بیانیه مشترک هسته‌ای لوزان2، تحلیل‌گران و صاحب‌نظران سخنان قابل تأمل و بررسی دارند که از آن جمله می‌توان به نقد صحیح آنان مبنی بر تناقض‌آمیز بودن صحبت‌های سخنگوی آمریکایی و تیم ایرانی پیرامون الزام‌آور بودن یا نبودن این بیانیه مشترک اشاره کرد.

وی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان امر، از جمله مواردی که جای اشکال دارد، تفاوت معنایی و تفسیری متن بیانیه مشترک از سوی دو طرف مذاکره‌کننده است، ادامه داد: مسئولان کشور و دستگاه دیپلماسی باید شفاف و صریح پاسخگو باشند.

رهبر تاکید کرد: طبق محتوایی که از بیانیه مشترک هسته‌ای لوزان2 در رسانه‌ها منتشر شد و مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور بیان کردند، طرف ایرانی امتیازات را نقدا داد و لغو تحریم‌ها را منوط به شروطی گرفت که این امر قطعا مورد پسند ملت عزتمند ایران نیست.

وی در پایان اضافه کرد: عقب‌نشینی ایران از فعالیت هسته‌ای و به طور ویژه غنی‌سازی اورانیوم به نحو گسترده و با درصد قابل قبول چون 20 درصد در بیانیه مشترک مشهود و ملموس است که از جمله نکات قابل نقد به این پیش مقدمه توافق است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار