آیا بهتر نیست به جای ایرباس های فرانسوی به مشکلات هواپیمایی کشور بپردازیم؟!
تابناک اصفهان: چندی پیش در برخی خبرها آمده بود که در فرانسه، یک اتفاق به ظاهر ساده و معمولی در ایران (یعنی تأخیر در قطار و هواپیما) برای یک شرکت مسافربری معتبر مشکلات بسیاری ایجاد کرده و او را وادار به پرداخت خسارت کرده است. داستان از این قرار بود که مردی برای همسرش که در قطار بوده گل می خرد و منتظر او در ایستگاه قطار می ماند.
کد خبر: ۱۹۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱ 29 February 2016
به گزارش تابناک اصفهان، چندی پیش در برخی خبرها آمده بود که در فرانسه، یک اتفاق به ظاهر ساده و معمولی در ایران (یعنی تأخیر در قطار و هواپیما) برای یک شرکت مسافربری معتبر مشکلات بسیاری ایجاد کرده و او را وادار به پرداخت خسارت کرده است.

داستان از این قرار بود که مردی برای همسرش که با قطار به سفر رفته و حالا در حال برگشتن بوده، گل می خرد و منتظر او در ایستگاه قطار می ماند؛ به دلیل مشکلاتی قطار با یک ساعت تأخیر به مقصد می رسد و همین موضوع سبب پژمرده شدن گل های می شود! مرد برای این موضوع شکایت می کند و قانون هم با دادن حق به وی، از شرکت مسافربری خسارت دریافت می کند.

باور این موضوع در شرایط فعلی برای ما که تأخیرهای چند ساعته هواپیمایی به عنوان یک موضوع عادی در ذهنمان جا باز کرده، شاید کمی سخت باشد چرا که نسبت به حق خود و شرایطی که باید وضعیت مسافربری داشته باشد، واقف نیستیم؛ از سوی دیگر نیز به خوبی و آنگونه که باید نسبت به رفع چنین مسائلی کارخاصی صورت نگرفته و به عنوان یک مطالبه جدی مردمی مطرح نشده است. شاید اتفاقی که ساعاتی پیش در پرواز اصفهان - اهواز رخ داد بتواند در تبیین این موضوع موثر باشد.

ساعاتی پیش یک فروند هواپیما که پس از تأخیر چند ساعته، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را به مقصد اهواز ترک کرد بود، دقایقی بعد به دلیل نقص فنی مجبور به فرور اضطراری در فرودگاه شهید بهشتی شد.

یکی از مسافران این هواپیما درباره این اتفاق به تابناک اصفهان گفت: چند دقیقه پس از اینکه هواپیما از فرودگاه اصفهان بلند شد، مسافران یک بوی دودی احساس کردند که سبب ایجاد ترس و دلهره در آن ها شد؛ بعد از چند دقیقه خلبان اعلام کرد که این بوی دود به خاطر سوختن چند (ال.ای.دی) در محل تجمیع بارها بوده تا مسافران احساس نگرانی نکنند.

وی ادامه داد: بعد از چند که بوی دود قطع نشده بود، باز چند تن از مسافران پیگیر وضعیت هواپیما شدند که گفتند بوی دود به خاطر ریختن روغن روی موتور هواپیما بوده و مشکلی نیست. با این وجود لحظاتی بعد هواپیما در فرودگاه اصفهان فرود اضطراری داشت.

او می گوید: وقتی هواپیما در فرودگاه نشست مسافران حاضر نشدند که بار دیگر با این هواپیما پرواز کنند و از هواپیما خارج شدند؛ این مسئله باعث بد رفتاری مسئول پرواز فرودگاه شد، او مسافرانی که پیاده شده بودند را مقصر ایرادات اعلام کرد و با این وجود هنوز با گذشت یک ساعت و نیم پس از این اتفاق هنوز هواپیما به سمت اهواز پرواز نکرده است.

وی تأکید کرد: خیلی از مسافران این پرواز استاد دانشگاه بودند یا کار حیاتی داشتند که این مشکل از کار آن ها جلوگیری کرده و مشکل آفرین شده است.

با وجود چنین اتفاقاتی بیان چنین نکته ای لازم است که شاید 3 رکن اساسی جامعه یعنی مردم، مسئولین و رسانه بهتر است به جای پرداختن به مباحثی مثل چرایی خرید هواپیماهای ایرباس از فرانسه، به چنین مباحثی که از حقوق اولیه مردم بوده بپردازند و بر سر آن به بحث، جدل و مطالبه گری بپردازند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
Emad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
تا کی این وضعیت باید در ناوگان حمل و نقل ما باشه و بدهکاری همیشه مسافر و جواب گو نبودن مسئولان .واقعا اگه این پرواز سقوط کرده بود باز هم مسئولان فرودگاه همین طور طلبکارانه حرف می زدند؟
Emad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
تا کی این وضعیت باید در ناوگان حمل و نقل ما باشه و بدهکاری همیشه مسافر و جواب گو نبودن مسئولان .واقعا اگه این پرواز سقوط کرده بود باز هم مسئولان فرودگاه همین طور طلبکارانه حرف می زدند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار