مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح کاداست برای یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۱۸۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 25 February 2016
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح کاداست برای یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مراد شیخ ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه از تعهد 100 هزار هکتاری اداره کل منابع طبیعی استان در اجرای طرح کاداستر خبر داد و اظهار داشت: از این میزان تاکنون 85 هزار هکتار از اراضی اصلاح هندسی شده‌ است و تا پایان امسال به طور کامل این تعهد محقق می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در سطح کشور از ابتدای برنامه پنجم توسعه مصوب شد افزود: امسال عملیات اجرایی این طرح در این استان همانند دیگر استان‌ها به دلیل عدم تأمین منابع مالی کافی آغاز شد.

شیخ ویسی بیان کرد: در راستای اجرای طرح کاداست اراضی ملی، نقشه‌های اجرای مقررات سال‌های متناسب با تخصیص اعتبارات اصلاح هندسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح کاداست اراضی ملی به تک برگ شدن اسناد منتهی می‌شود افزود: در این طرح اسناد دفترچه‌ای به علاوه نقشه‌های اصلاحی در ثبت اسناد در دستور کار تبدیل شدن به اسناد تک برگی قرار دارد.

شیخ ویسی با اشاره به اینکه مختصات‌دار شدن اراضی از مزیت اجرای طرح کاداست اراضی است خاطرنشان کرد: یک هزار و 700 هزار هکتار از اراضی ملی استان برای اجرای این طرح مورد توجه است.

وی به 25 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح ملی کاداست اشاره و اظهار کرد: امسال برای اجرای این طرح در استان کرمانشاه 300 میلیون تومان اعتبار مصوب شده که تاکنون درصد کمی از آن اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از اصلاحات هندسی تعدادی از پلاک‌های اراضی در شهرستان قصرشیرین، روانسر و ثلاث باباجانی خبر داد و افزود: در شهرستان کرمانشاه، کنگاور و صحنه نیز این اصلاحات جهت تثبیت نقشه اجرای مقررات در سامانه کاداست در حال انجام است.

وی پیرامون مشکلات مربوط به اجرای طرح ملی کاداست اراضی گفت: وجود مشکلات حقوقی پرونده‌ها، کمبود تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌های هوایی ارتوفوتو شده و کمبود اعتبارات از جمله مشکلات اجرای این طرح در استان کرمانشاه است.

شیخ ویسی با اشاره به طرح اخذ اسناد اراضی ملی افزود: پیشرفت اجرای این طرح در سطح استان کرمانشاه 98 درصد بوده که همچون طرح کاداست از طرح‌های شاخص کشور محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار