مدیر کل حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه از شناسایی چندین هزار هکتار عرصه طبیعی برای اجرای طرح جنگل کاری اقتصاد محور در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 23 February 2016
مدیر کل حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه از شناسایی چندین هزار هکتار عرصه طبیعی برای اجرای طرح جنگل کاری اقتصاد محور در استان خبر داد.

مراد شیخ ویسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کشور ایران و از جمله استان کرمانشاه دارای شرایط خاصی به لحاظ جنگلی و مرتعی بوده و با توجه به نقش این عرصه های طبیعی در جلوگیری از فرسایش خاک و تولید آب و اکسیژن حفاظت از این جنگل ها و مراتع ضروری است.

وی سرانه جنگل در کشور را ۲ هزار متر مربع برای هر نفر عنوان کرد و افزود: این در حالی است که این سرانه در کشورهای جهان به بیش از ۷ هزار متر مربع می رسد.

مدیر کل حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه لزوم حفاظت از جنگل ها با توجه به این موضوع را مورد تاکید قرار داد و گفت: این امر جز با مشارکت و همراهی مردم محقق نخواهد شد.

شیخ ویسی تصریح کرد: رویکرد دولت نیز همین است که در قالب طرح های جنگل داری و مرتع داری چند منظوره حق بهره برداری از این عرصه ها را به خود مردم واگذار کرده و مردم از این عرصه ها حفاظت کنند و ظرفیت های این عرصه ها از سوی آنان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی توسعه جنگل کاری را یکی از دیگر از برنامه های منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: جنگل کاری اقتصادی به ویژه با مشارکت مردم و کاشت نهال های مثمر از جمله مواردی است که در این راستا مورد توجه قرار دارد.

شیخ ویسی ازشناسایی ۱۰۰ هزار هکتار عرصه طبیعی در استان و آمادگی برای واگذاری این عرصه ها خبر داد و گفت: نهال مورد نیاز نیز برای کاشت در این عرصه ها در اختیار مردم قرار می گیرد که نیاز آبی کمی دارند و پس از چند سال نگهداری به یک جنگل مثمر تبدیل خواهد شد.

مدیر کل حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: جنگل کاری در حاشیه شهر و پیگیری ایجاد بوستان های روستایی نیز در دستور کار است که در نتیجه بتوانیم فضای سبز مناسبی در سطح استان داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار