"پاسخ کرباسچی پیرامون پرونده اختلاس شهرداری تهران و دفاع از خاتمی"
تابناک اصفهان: غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران که در انتخابات فعلی مجلس به عنوان مادر خرج اصلاحات به حساب می آید، امروز به اصفهان آمده بود تا در برنامه ای تحت عنوان "انتخابات يا انتصابات" که توسط دانشجویان پیروان امام(ره) برگزار می شد، شرکت کند.
کد خبر: ۱۸۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 22 February 2016
به گزارش تابناک اصفهان، غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران که در انتخابات فعلی مجلس به عنوان مادر خرج اصلاحات به حساب می آید، امروز به اصفهان آمده بود تا در برنامه ای تحت عنوان "انتخابات يا انتصابات" که توسط دانشجویان پیروان امام(ره) برگزار می شد، شرکت کند.

این برنامه پیش از آغاز حواشی مختلفی داشت و اعتراضات مختلفی را با خود همسو کرد؛ مهمترین اعتراض دانشجویان به خاطر پوستر تبلیغاتی این برنامه بود؛ پوستری که در آن مرد دو هزار چهره کارگزاران را فارغ از هر سمت دیگر به عنوان مسئول ستاد انتخاباتی کروبی در سال 88 اعلام کرده بود.

آيا اصفهان شاهد تشكيل مجمع نمايندگان متحد و قدرتمند خواهد بود؟

با وجود همه این مسائل این برنامه امروز در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

ندای اصفهان از این برنامه گزارش داد: دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی روز دوشنبه در مراسم انتخابات به عنوان یک فرصت که به دعوت دانشجویان پیروان امام(ره) برگزار شده بود اظهار کرد: در سال ۶۴ که حضرت امام زنده بودند در اصفهان مرحوم آیت الله طاهری امام جمعه و نماینده ایشان بود و مقام معظم رهبری رییس جمهور، میرحسین موسوی نخست وزیر و بنده استاندار اصفهان بودم.

غلام حسین کرباسچی اظهار کرد: آن زمان دانشگاه ها متشنج بود و اعتراضات بسیاری در آن وجود داشت و من در آن دوران به آنها گفتم که شماها نسل سوخته اید، چرا که جنگ شده و اوضاع مملکت مناسب نیست، آن ایام گذشت و در زمان حاضر همان اعتراض ها با ابعاد مختلفی در کشور وجود دارد.

این فعال سیاسی کارگزاران اضافه کرد: اگر به تجارب نسل های گذشته توجه کنیم ممکن است همین شرایط برای نسل های آینده بار دیگر تکرار شود.

کرباسچی قدرمشرک تمام نسل ها را تفاوت میان خواسته ها و ایده ال ها بیان کرد و گفت: راه تدبیر، امیدواریو مقاومت راه رسیدن به ایده آل ها است.

http://sahebnews.ir/files/uploads/2016/02/photo_2016-02-22_17-43-26-560x373.jpg

به گفته وی، راه اصلاح امور کشور و راه درست کردن امور از مسیر مقاومت و بردباری می گذرد.
دبیر کل کارگزاران سازندگی با بیان اینکه امروز بعضی از افراد با بودجه بیت المال بزرگترین توهین ها را به شخصیت های مداوم و پایدار انقلاب می کنند و احساس می کنند در حال انجام کار درستی هم هستند.

وی تاکید کرد: با همه نارسایی ها و گرفتاری های کشورمان راهی جز این نداریم که باهم کشور را بسازیم، باید به دور از خصومت ها و شعارها با تک تک افراد این جامعه گفت و گو شود.

وی با اشاره به کشمکش های موجود در برخی کشورهای منطقه و جهان تصریح کرد: یک روز برای حل مشکلات بزرگ جهان گفت و گوی تمدن ها توسط رییس جمهور مطرح شد اما امروز نگاه کنید که به جای گفت و گوی منطقی و مستدل به چه مسائل و موضوعاتی در کشور پرداخته می شود.
کرباسچی با بیان اینکه گاهی به انتخابات به عنوان مناسک نگاه می شود خاطر نشان کرد: زمانی مشکلات با انتخابات قابل حل است که بتوانیم در زمان انتخاب، آگاهانه خودمان و دیگران را وادار به انتخاب کنیم، حضور در انتخابات در سرنوشت کشور موثر خواهد بود.

کرباسچی ادامه داد: باید همه ما در انتخابات فعالانه شرکت کنیم و از آنچه در حال وقوع است دلسرد نشویم.

وی به سه گروهی که قصد دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات را دارند اشاره کرد و گفت: یکی از این گروه ها ضد انقلاب خارجی است، گروه دوم دیگر کسانی هستند که بطور کلی معتقدند در انتخابات یک رویه برای حفظ ظاهر است و عقیده دارند که باید با رویکرد مذهبی نظام را اداره کرد نه دموکراسی، گروه سوم افرادی هستند که علاقه دارند تنها خودشان در صحنه بمانند، این گروه برای ناالمیدی مردم طوری ا لقا می کنند که انتخابات از قبل مشخص شده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: در چنین شرایطی ممکن است اشکالاتی در روند انجام انتخابات شاهد باشیم در طول ۳۷ سال گذشته قانون انتخابات در مجلس مکرر اصلاح شده و این نشان می دهد این قانون کامل نیست.

همچنین نباید اشکالات موجود در قانون انتخابات تنها چند ماه مانده به برپایی انتخابات بررسی و اصلاح شود.

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه بحث انتخابات بحث مشارکت مردم در اداره کشور است افزود: نباید به مسئله ا نتخابات به عنوان یک مناسک نگاه شود، از دانشجویان می خواهم مجدانه در این بحث فعال باشند و این روزها را به عنوان ایام سرنوشت ساز قدر بدانند.
وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که وی را مفسد اقتصادی خطاب کرد توضیح داد: از سال ۶۸ که من شهردار تهران بودم تنها در موعد انتخابات بحث های مطرح شده من داغ و حساس می شود.

وی پیرامون پرونده یک و چهار دهم میلیاردی شهرداری و شهردار وقت تهران افزود: در ان سال سازمان اتوبوسرانی دچار کمبود بودجه شود و به علت اینکه این موضوع بزرگ نمایی و مسئله امنیتی نشود معاون مالی وقت شهرداری اقدام به جابجایی این مبلغ از شهرداری به اتوبوسرانی کرد و یک ریال هم به حساب من و هیچ فرد دیگری نرفت.

وی با بیان اینکه همه زندگی من شفاف است خاطر نشان کرد: ادعای طرح شده درباره من ادعای کسانی است که در آن پرونده بازجو بودند، حکم محکومیت بنده که برای آن زندان رفتم تنها به علت تخفیف ۶۰ میلیونی بود که با مجوز وزارت کشور وقت صادر شد و دادگاه وقت آن را نپذیرفت.
کرباسچی ادامه داد: کسانی که این احکام را مطرح کرده بودند خودشان در دادگاه نظامی محکوم شدند که یکی از آنها آقای نقدی بود، همین افراد هستند که در زمان حاضر با استفاده از خبرگزاری ها و رسانه هایشان آن قضایا را بزرگ نمایی می کنند.

وی در پاسخ به دانشجوی دیگری که خاتمی را برانداز خوانده بود پاسخ داد: اگر خاتمی برانداز بوده بنابراین ما به چیزی باید پای بند باشیم، فردی که هشت سال رییس جمهور مملکت بود اگر بحث و شبه ای درباره عملکرد کسی وجود دارد باید در مورد ان با سند و مدرک گفت و گو شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
رو را برم...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار