از انتخابات چه خبر؟
تابناک: حضور برخی شخصیت‌های سیاسی به ویژه در جناح اصلاح‌طلبان موجی از انتقاد را در بین رسانه ها و نیز شبکه های مجازی منتسب به جناح مخالف به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۸۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 21 February 2016

به گزارش تابناک اصفهان، با آغاز زمان رسمی تبلیغات کاندیداها فضای شهرها نیز به سوی پوسترهای تبلیغاتی و وجود چشمگیر ستادهای انتخاباتی پیش رفته است.

هرچند حضور چهره‌های مستقل به سبب موج انصرافی که از مدتها پیش در بین اصولگرایان ایجاد شده بود، نسبت به سال های گذشته کمتر به چشم می خورد اما لیست های انتخاباتی در این دوره جای تبلیغات مستقل ها را گرفته اند.

تجمع حامیات برخی گروه های سیاسی در شهر نیز بخش دیگری از برنامه های تبلیغاتی کاندیداها بوده است که روز گذشته هرچند برنامه ای برای تجمع حامیان جریان اصلاحات در اصفهان تدارک دیده شده بود اما گویا تبلیغات برای حضور حامیان، چندان جوابگو نبود و در نهایت چند ده نفری برای اعلام حمایت خود روی پل سی و سه پل اصفهان حضور یافتند.


از سوی دیگر سخنرانی‌های کاندیداهای هر دو جناح در شهر اصفهان نیز با شیوه خاص هر گروه سیاسی در حال پیگیری است. اصولگرایان بیشتر ترجیح داده اند از فضای مساجد و تکیه‌ها برای برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی و اصلاح‌طلبان هم از ظرفیت دانشگاه ها و سالن‌های شهر برای دیدار چهره به چهره با مردم در این روزها استفاده کنند.

حضور برخی شخصیت‌های سیاسی به ویژه در جناح اصلاح‌طلبان موجی از انتقاد را در بین رسانه ها و نیز شبکه های مجازی منتسب به جناح مخالف به وجود آورده است.

این امر تا جایی پیش رفت که یکی از انجمن های اسلامی دانشگاه‌های اصفهان با صدور نامه ای سرگشاده اعتراض خود را در قالب طنز به این مسئله بیان کرده بود.

امروز اصفهان از سوی جریان اصلاحات میزبان، غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران و فاطمه هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه است. چهره‌هایی که حاشیه های حضورشان زودتر از خودشان پا به اصفهان گذاشته است.

از سوی دیگر فضای شبکه‌های مجازی هم به رغم هشدارهای پلیس و دادگستری اصفهان، در برخی موارد چندان بر محور اخلاق اداره نمی شود و برخی کانال های و گروه های انتخاباتی در مقابله با جریان سیاسی مقابل خود دست به تخریب هایی از جنس تبلیغات زده‌اند.

برخی از گروه‌های تلگرامی که از سوی هواداران کاندیداها یا برخی لیست ها مدیریت می شود، با ساختن تصاویری از برخی کاندیداهای جناح رقیب، مشی تخریب را بر معرفی اصولی نامزد خود ترجیح داده اند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در همین زمینه اظهار داشت: رعایت اخلاق انتخاباتی لازمه برگزاری انتخابات پرشور است.

احمد خسروی وفا به اصل رقابت انتخاباتی به عنوان یکی از شاخصه های برگزاری انتخاباتی پرشور و بانشاط اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای تمامی اصول حاکم بر انتخابات نیازمند رعایت اخلاق انتخاباتی با در نظر داشتن تمامی مؤلفه ها و زوایای آن است.

وی در تشریح وظایف نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها گفت: همانگونه که تا این مرحله بخوبی با احترام به قانون پیش آمده اند، لازم است با شروع تبلیغات با احترام به اصول و ارزش های بنیادین نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز از مدار اخلاق محوری خارج نشوند.

وی همچنین افزود: قانونگذار حدود وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس را تعیین و تصریح کرده است و کاندیداها لازم است با اشراف و در چارچوب آن اقدامات و خدمات آینده خود را برای مردم، تبیین کنند.

رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان در ادامه با تأکید بر انجام تبلیغات بر اساس موارد و مواد قانونی آن توسط نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها توصیه کرد: داوطلبان در تبلیغات تنها به معرفی توانمندی ها و شایستگی های خود به مردم اکتفا نموده و مراقب باشند از هر گونه تخریب و افترا به رقبا، خواسته یا ناخواسته، جداً پرهیز کنند.

همچنین اصفهان شب گذشته میزبان سردار فضلی جانشین فرمانده بسیج مستضعفین یادآور بود. وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: این آزمون بزرگ ملت است که مردم همچون 37 سال گذشته در دفاع از دین خدا به کسانی رأی خواهند داد که غفلت و پشت‌پا به خون شهدا نمی‌زنند.

سردار فضلی تصریح کرد: مراقب جنگ روانی و تبلیغات دشمن باشید؛ این روزها دشمن چهره‌هایی را از داخل انقلاب صراحتاً حمایت می‌کند و آراء مردم را به سمتی که می‌خواهد سوق می‌دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار