تابناک: درحالی که انتظار میرفت خبرهای خوش لوزان از به نتیجه رسیدن توافقات هسته‌ای، بسیاری از بازارهای ایران را به سوی کاهش قیمتها سوق دهد اما واکنش بازار طلا و ارز اصفهان امروز اتفاقاتی دیگر را رقم زد.
کد خبر: ۱۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 04 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، صدور بیانیه پایانی نشست لوزان درحالی که انتظار کاهش قیمت در برخی اجناس را در ذهن مردم ایران ایجاد کرده بود اما بازار طلا و سکه و نیز ارز اصفهان، روز پرتبی را گذراند.

با آغاز معاملات رسمی دراین بازار پس از سه روز تعطیلات بازار سکه و ارز از روز یازدهم فروردین، نبض بازار به تندی می زند و برخلاف تصورات، نرخ ها در این بازار با صعود روبرو شد.

بازار صرافی های خیابان سپه اصفهان امروز در معاملات خود سکه را با حدود 12 هزار تومان افزایش در مقایسه با آخرین روز کاری این بازار به فروش می رسانند.

نرخ سکه که در پایان روز یازدهم فرودین 94، 928 هزار تومان در بازارهای اصفهان مورئ معامله قرار گرفته بود، امروز با این افزایش به 940 هزار تومان رسید.

همچنین قیمت نیم سکه ۵۰۷ هزار تومان، ربع سکه ۲۷۴ هزار معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به نرخ ۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان امروز به فروش رفت.

در بازار اصفهان نرخ دلار امریکا سه هزار و 255 تومان، یورو سه هزار و 570 تومان و هر پوند انگلیس چهار هزار و 882 تومان به فروش رفت.

واکنش بازار طلا و ارز در اصفهان تاکنون به بیانیه لوزان چندان مثبت نبوده است. البته این رفتار بازار طلا و ارز می تواند در اثر تعطیلات بلندمدت این بازار در ایام نوروز نیز باشد چراکه بعد از یک دوره تعطیلات در بازار معمولا نرخ ها با حباب و یا تب ناگهانی و فروکش تدریجی روبرو است و می توان انتظار داشت بازار طلا در آینده با روند کاهش تدریجی نیز مواجه شود.

البته این پیش بینی ها می تواند با خبرهای جدید در مورد توافقات صورت گرفته، تغییر یابد. تغییراتی که براساس نوع خبرها ممکن است مثبت یا منفی باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار