صلواتی خبر داد:
تابناک: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: اتوبوس‌های ویژه گردشگری از اول سال در خطوط اتوبوس اصفهان وارد شدند و حتی ایستگاه‌های ویژه آن در سطح شهر نصب شده است.
کد خبر: ۱۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 04 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، علیرضا صلواتی اظهار داشت: اتوبوس‌های گردشگری که به مناسبت ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی به اصفهان شکل رسمی یافت به دلیل استقبال بالای مسافران و حتی شهروندان از این ایده نو تا پایان سال ادامه می‌یابد.

وی بیان داشت: ۱۰ اتوبوس برای انتقال مسافران به مکان های تاریخی شهر فعال شده‌اند و نخستین ایستگاه گردشگری شهر اصفهان از پل خواجو آغاز می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها مسیرهای باغ گل‌ها، گلستان شهدا، مجموعه تخت فولاد، پل چوبی، مجموعه آثار تاریخی کاخ چهلستون، موزه های هنرهای معاصر، مسجد حکیم و سردر جارچی، میدان نقش جهان، محله دردشت، محله شهشهان، خیابان کمال، منار ساربان و چهل دختران، ایستگاه میدان امام علی (ع)، خیابان هاتف امامزاده اسماعیل، عصارخانه شاهی، محله حسن آباد و در نهایت به پل خواجو را طی می‌کنند.

وی اعلام کرد: زمان حرکت اتوبوس‌ها هر ۱۰ الی ۲۰ دقیقه است.

صلواتی گفت: استقبال مسافران در طول ایام نوروز از طرح اتوبوس گردشگری روند صعودی داشت به طوری که در روزهای آخر بیش از دو هزار مسافر را برای تماشای آثار باستانی و محلات قدیمی اصفهان جابه جا می‌کرد.

وی بیان کرد: بسیاری از آثار تاریخی شهر اصفهان برای خود شهروندان اصفهانی ناآشناست بنابراین این طرح می‌تواند تاثیر بسزایی در معرفی آثار تاریخی به شهروندان و گردشگران داشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: در ادامه اجرای این طرح با هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی هماهنگی می‌شود تا طرح اتوبوس گردشگری را به مسافران اطلاع‌رسانی کنند.

وی اظهار داشت: به منظور اجرای طرح اتوبوس گردشگری تا پایان سال در نظر داریم از شیوه‌های به روزتری برای تداوم طرح استفاده شود و حتی مسیرهای دیگری نیز پیش‌بینی شده تا آثار تاریخی بیشتری در این طرح قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار