مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از عضویت 20 درصدی کرمانشاهی‌ها در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: 500 هزار نفر از کل جمعیت استان نیز کاربر اینترنت هستند.
کد خبر: ۱۸۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹ 18 February 2016
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از عضویت 20 درصدی کرمانشاهی‌ها در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: 500 هزار نفر از کل جمعیت استان نیز کاربر اینترنت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهریار بهنیا در مراسم افتتاح نخستین استارتاپ دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اهمیت استارتاپ‌ها در جهان اظهار کرد: استارتاپ محلی برای ایده‌پردازی، ایده‌پروری، تغییر دادن، آزمایش و... است.

وی استارتاپ‌ها را شروعی برای تبدیل علم به مهارت و ثروت دانست و افزود: ICT امروزه به جزئی از زندگی بشر تبدیل شده است و نقش تسهیل‌گری و هموارسازی را ایفا می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه رشته ICT به نقطه عطفی برای پیشرفت در علوم و شاخه‌های مختلف تبدیل شده است و تحول علوم مختلف پس از کاربرد روزافزون این رشته نیز گواه این مدعاست.

بهنیا افزود: آمارها نشان می‌دهد که از کل جمعیت 7 میلیارد نفری جهان حدود 3 میلیارد نفر کاربر اینترنت هستند و 2 میلیارد نفر نیز از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود 6.5 میلیون نفر در جهان از تلفن همراه استفاده می‌کنند، گفت: در ایران نیز از کل جمعیت 80 میلیون نفری حدود 30 میلیون نفر کاربر اینترنت هستند و 74 میلیون نفر نیز تلفن همراه دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه جمعیت کاربران ایرانی استفاده کننده از شبکه‌های اجتماعی را 23 میلیون نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: کرمانشاهی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بهنیا ادامه داد: 500 هزار نفر معادل یک‌چهارم از جمعیت کل استان کرمانشاه کاربر اینترنت هستند، 1.7 میلیون نفر از تلفن همراه استفاده می‌کنند و 400 هزار نفر نیز عضو شبکه‌های اجتماعی هستند.

بیشترین سهم بازار از آن شرکت‌های فعال در حوزه ICT

وی با اشاره به اینکه امروزه ICT به یک صنعت و تجارت تبدیل شده است، متذکر شد: عمده شرکت‌های موفق جهان در زمره فعالان ICT هستند که بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه تصریح کرد: تنها چهار شرکت بزرگ جهان در این زمینه درآمدی معادل 90 کشور جهان را به خود اختصاص داده‌اند و روز به روز و با سرعت و نه مثل کمپانی‌های نفتی در عرض دهه‌ها ثروتمندتر می‌شوند.

بهنیا با بیان اینکه ثروتمندترین افراد جهان در این زمینه فعالیت می‌کنند، ادامه داد: درآمد برخی از افراد ثروتمند جهان بالغ بر 60 میلیارد دلار است و این در حالی است که درآمد یک ساله ما به 20 میلیارد دلار بالغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید دید ایران در کجای این چرخه تولید ثروت قرار گرفته است، البته شرکت‌‌های ایرانی به عنوان نمونه‌های موفق داریم و در کرمانشاه نیز برخی شرکت‌ها فعال هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه اظهار کرد: اکثر استارتاپ‌ها به دلیل مزایای این حوزه در زمینه ICT برپا می‌شوند و بر این موضوعات متمرکز شده‌اند و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از برگزاری استارتاپ‌ها حمایت می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار