مدیر پایگاه میراث جهانی میدان نقش‌جهان:
تابناک: مدیر پایگاه میراث جهانی میدان نقش‌جهان گفت: تا قبل از تعطیلات عید نوروز داربست‌های قسمت جلوی کاخ عالی‌قاپو که مرمت آن به اتمام رسیده، جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۱۸۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 17 February 2016
به گزارش تسنیم، فریبا خطابخش پیرامون وضعیت پروژه مرمت کاخ عالی‌قاپو در میدان امام اصفهان اظهار داشت: تا قبل از تعطیلات عید نوروز داربست‌های قسمت جلوی عالی‌قاپو که مرمت آن به اتمام رسیده، جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: بخش میانی و عقب کاخ به دلیل استحکام‌بخشی زمان بیشتری را برای مرمت می‌طلبد که امکان جمع‌آوری داربست این بخش‌ها وجود ندارد و در پروژه‌ای 4 ماهه و بعد از تعطیلات نوروز این کار مجددا از سر گرفته می‌شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی میدان نقش‌جهان با بیان اینکه در حال حاضر از محل بودجه سال 93، 350 میلیون تومان برای مرمت عالی‌قاپو هزینه شده است، گفت: حدود 300 میلیون تومان دیگر برای اتمام مرمت و استحکام‌بخشی عالی‌قاپو نیاز است که هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

وی بیان کرد: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت و استحکام‌بخشی بناهای تاریخی در مجموعه میدان امام اصفهان یک میلیارد و 300 میلیون تومان است که در صورت تخصیص این اعتبار پروژه‌های مدنظر به ترتیب اولویت مرمت می‌شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار