مسئول روابط بین‌الملل سازمان نظام پرستاری کشور از اعتراض جامعه پرستاری به بی عدالتی‌های وزارت بهداشت خبر داد و اظهار کرد: یک از نمادهای این بی‌عدالتی فاصله فاحش دریافتی پزشکان با پرستاران است.
کد خبر: ۱۸۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 14 February 2016
مسئول روابط بین‌الملل سازمان نظام پرستاری کشور از اعتراض جامعه پرستاری به بی عدالتی‌های وزارت بهداشت خبر داد و اظهار کرد: یک از نمادهای این بی‌عدالتی فاصله فاحش دریافتی پزشکان با پرستاران است.

ابراهیم محمدی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به اختلافات نظام پرستاری کشور با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بی‌عدالتی های موجود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب شده تا امروز جامعه پرستاری در مقابل آنها متحد و هم صدا شوند و خواهان برقراری عدالت شوند.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت هنوز انتخابات و شواری عالی نظام پرستاری نظام پرستاری را باور ندارد، تصریح کرد: اعضای این شورا  خواهان تحقق قوانینی هستند که حق پرستاران را به آنها می‌دهد.

مسئول روابط بین‌الملل سازمان نظام پرستاری کشور تصریح کرد: یکی از این قانون‌ها، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که از سال 1386 با تصویب در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بصورت قانون درآمده، اما تا به امروز اجرایی نشده است.

محمدی افزود: اعتراض دیگر ما به ناعدالتی وزرات بهداشت در بحث پرداختی به پزشکان و پرستاران است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداختی به پزشکان به بیش از 100 برابر پرداختی پرستاران رسیده است.

محمدی افزود: تفاوت دریافتی پرستاران با پزشکان بسیار فاحش است و این نشان از بی عدالتی در وزارت بهداشت دارد.

وی با اشاره به فعالیت دویست هزار پرستار در سطح کشور گفت: پیش از اجرای طرح تحول با کمبود پرستار مواجه بودیم و همین مسئله فشار کاری بسیاری را به پرستاران وارد کرده بود.

محمدی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت فشار کاری پرستاران را سه تا پنج برابر کرده و این در حالیست که در قبال این افزایش کاری درصد ناچیزی به حقوق آنها اضافه شد و از طرف دیگر دریافتی پزشکان در این طرح چندین برابر شده که نشان از ناعدالتی بارز در وزارت بهداشت دارد.

وی در پایان با تبریک روز پرستار به جامعه پرستاری، گفت: امیدواریم روزی برسد که شاهد تحقق مطالبات به حق پرستاران باشیم و وزارت بهداشت به قشر پرستاران به عنوان تاثیرگذارترین قشر نظام سلامت نگاه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار