سرپرست میراث فرهنگی نایین:
تابناک: سرپرست میراث فرهنگی وگردشگری نایین گفت: بیش از سه هزار و 500 نفر مسافر نوروزی در شهر کویری انارک اسکان یافتند.
کد خبر: ۱۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 03 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمود مدنبان اظهار کرد:از ابتدای سال جدید تاکنون بیش از سه هزار و 500 نفر مسافر نوروزی در قالب 250خانوار در چهار مدرسه و32 کلاس در شهر کویری انارک اسکان یافتند.

وی افزود: همچنین در تعطیلات نوروز امسال ، بیش از سه هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی از کاروانسرای تاریخی و سه هزار نفر از کاروانسرای انارک دراین شهر دیدن کردند.

وی افزود: بنای زیبای کاروانسرای انارک توسط محمدعلی حاج حیدر انارکی از سنگ و خشت و آجر و به سبک چهار ایوانی در حدود 120 سال پیش ساخته شده است.

وی اضافه کرد:این کاروانسرا دارای یکهزار و 600 متر زیربنا بوده و 16 اتاق با امکانات استراحت و طراحی سنتی و زیبا، سرویس های بهداشتی و حمام، دو دستگاه سوئیت مجهز، سالن موسیقی و غذاخوری است.

سرپرست میراث فرهنگی وگردشگری نایین خاطر نشان کرد: این اثر تاریخی برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران کویر بازسازی شده و امکانات رفاهی برای اقامتی راحت و خاطره انگیز در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته است.

وی همچنین گفت:در این مدت بیش از 550 نفر از موزه انارک که بیش از ۷۰۰‬ قطعه اشیای تاریخی با ارزش در این موزه نگهداری می شود، دیدن کرده اند.

موزه مردم شناسی انارک توسط مردم و فعالان میراث فرهنگی این شهر و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال 1384 تاسیس شد .

این موزه معرف فرهنگ بومی منطقه ، صنایع دستی ، حرف قدیمی ، آداب و سنن و رسومات این خطه ، معادن و فعالیت های مربوط به آن می باشد.

شهر کویری انارک در 75 کیلومتری شرق نایین واقع است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار