یادداشت ویژه؛
تابناک اصفهان: تجربه هاي ناكام قرنها تلاش نخبگان و برگزيدگان در كشورها و مجتمعات گوناگون انساني ناتواني بشر در اصلاح جهان را به وضوح آشكار ساخته است.
کد خبر: ۱۷۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹ 12 February 2016

تابناک اصفهان: تجربه هاي ناكام قرنها تلاش نخبگان و برگزيدگان در كشورها و مجتمعات گوناگون انساني ناتواني بشر در اصلاح جهان را به وضوح آشكار ساخته است.

اينك همه انسان ها بيش از هر زمان ديگر نياز به ظهور يك منجي غيبي و آسماني را براي حل مشكلات جهان احساس مي كنند.

باور قلبي و اعتقاد ديني ما اين است كه فرزندي ازدودمان پيامبر خاتم به عنوان مصلح جهاني خواهد آمد و عدل و داد را در سراسر گيتي خواهد گسترد.

اما اين كه با آمدن حضرت صاحب الزمان عليه السلام مشكلات عالم حل مي شود معنايش اين نيست كه حضرت بار مسووليت ما را برمي دارند و ما مي نشينيم تا ايشان همه مشكلات را حل كنند.

اين يك فهم نادرست است و خوشايند افراد بي حوصله و تنبل !كه ترجيح مي دهند قرائتى عافيت طلبانه را براي آسايش و آرامش خود ترويج دهند.

حقيقت اين است كه آن مرعود آسماني و زميني براي ياري و كمك به ما خواهد آمد و انسان ها هستند كه بايد خود براي اصلاح و تغيير قدم بردارند و حركت كنند.

در واقع آن حضرت مي آيند كه مسووليت شناسي ما را كامل كنند و احساس مسووليت ما را به رشد برسانند.

اساس تربيت اسلامي احساس مسووليت است و هدف اسلام ساختن افرادي مسوول و جامعه اي مسوول است.

كلكم راع و... يعني آحاد جامعه بايد احساس تعهد كنند وبايد امر به معروف و نهي از منكر حتى در رابطه ميان مردم و حاكميت جريان يابد.

مشكلاتمان را بايد خودمان حل كنيم ، كسي از ماه و مريخ نمي آيد كه بار ما را بردارد و ما بخوابيم و تن آساني كنيم.

بعد از ظهور هم همه عالم يكباره و ناگهان به شكل رؤيايي و خيالي تغيير نمي كند بلكه آن حضرت سالها براي تغيير و اصلاح جامعه جهاني درگير مشكلات و گرفتار سختي ها خواهند بود.

بر اساس روايات ملاحم و احاديث احوال آخرالزمان تحقق اهداف متعالي آن حضرت دهها سال طول خواهد كشيد.

اساس اين تغيير و تحول نه در اعجاز و كرامات عجيب و غريب بلكه در رشد و كمال انسانها و بلوغ فكري و فرهنگي عمومي است كه براي بهتر شدن جان و جهان خود آگاهي مي يابند و به تكاپو مي افتند .

از اين روست كه مي گويند "منتظر مصلح بايد خود صالح باشد " و كسي كه در تاريكي شب به جستجوي خورشيد آمده بايد براي روشن كردن شمعي همت كند.

بدون تعارف ، تا زماني كه هر يك از ما به سهم خود احساس مسئوليت نكند و اهل حركت و اقدام نباشد نمي تواند از انتظار و ظهور سخن بگويد و ادعاي محبت و شوق مهدوي داشته باشد.

حجت الاسلام محمدرضا زائری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار