کد خبر: ۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶ 17 January 2015
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: اعضای باند سه نفره سارقان وجوه نقد از عابر بانک‌های استان‌های البرز، تهران و قزوین با هوشیاری پلیس فتای البرز شناسایی و دستگیر شدند. 
به گزارش پایگاه خبری پلیس البرز علی کامرانی‌صالح اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها رسیدگی به موضوع و شناسایی سارقان در دستور کار ماموران پلیس فتای استان البرز قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد این برداشت‌ها از طریق نصب تراشه اسکیمر (skimer) روی دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها و هک کردن اطلاعات کارت عابر بانک‌ها صورت گرفته است.
کامرانی‌صالح افزود: به منظور به دست آوردن سرنخ‌های اولیه و شناسایی سارق یا سارقان از دستگاه‌های عابر بانک فاقد آنتی اسکیمر بازدید میدانی انجام و موضوع با حساسیت ویژه پیگیری شد.
فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: از آنجایی که متهمان با پوشاندن صورت خود و استفاده از ماسک اقدام به برداشت وجه از خودپردازها می‌کردند شناسایی و دستگیری آنها به راحتی میسر نبود اما سرانجام با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات جامع و با استفاده از روش‌های نوین کشف جرم در فضای مجازی، متهمان شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه دو نفر از اعضای این باند به نام (ع-الف) و (ج-ن) در شهرستان فردیس دستگیر شدند.
کامرانی خاطرنشان کرد: از مخفیگاه آنها یک فقره کارت عابربانک و تعداد 24 قطعه سکه بهار آزادی که با پول‌های سرقتی اقدام به خرید آنها کرده بودند و همچنین مبلغ 42 میلیون و 300 هزار ریال وجه نقد کشف شد.
وی افزود: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی و در مواجهه با مستندات موجود، لب به اعتراف گشوده و اذعان کردند که سردسته این باند به نام (م-چ) طراح اصلی ساخت اسکمیر و کپی‌سازی کارت‌های عابر بانک است.
کامرانی‌صالح گفت: با اعترافات متهمان مخفیگاه متهم اصلی پرونده به نام (م-چ) در شهرستان کرج شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار