نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به اینکه توصیه او به اصولگرایان که نام آن‌ها در لیست واحد نیامده، چیست، گفت: آنها باید انصراف دهند تا مردم در رأی دادن به اصولگرایان مشوش نشوند و در این زمینه دچار تفرقه نشوند.
کد خبر: ۱۷۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۷ 06 February 2016
به گزارش تابناک اصفهان، سفر معصومه ابتکار به اصفهان به مناسبت همایش روز جهانی تالاب‌ها، بهانه ای شد تا وی در جمع خبرنگاران اصفهانی به بسیاری از مشکلات زیست محیطی و نیز مسئله مهم این روزهای حوزه آبرسانی یعنی سرنوشت پروژه بهشت آباد پاسخ دهد.

ابتکار در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه بهشت آباد و مسئله حذف تونل از مراحل اجرایی این طرح، اظهار داشت: این کار تنها پس از تأیید زیست محیطی قابل اجرا است و هیچ اظهارنظری درباره تونل بهشت‌آباد پیش از ارزیابی‌های زیست محیطی توسط کارفرمای طرح قابل انجام و تأیید نهایی نیست؛ این مطلب نگاه کارشناسی سازمان محیط زیست به مسئله است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه طرح انتقال و برداشت آب در کل کشور منوط به ارزیابی‌های زیست محیطی و تامین حق‌آبه‌ها است، اظهار داشت: اکنون شاهد بارگزاری و استفاده بیش از حد بخش کشاورزی در نقاط مختلف کشور از آب‌های زیرزمینی، روان آب‌ها و تالاب‌هاهستیم.

وی اضافه کرد: این مبحث قومیت بردار نیست بلکه یک موضوع ملی است و بر این اساس در هر نقطه از کشور باید الگوی کشت و آبیاری و نحوه برداشت آب از منابع آب در بخش کشاورزی اصلاح شود.
البته ابتکار در خصوص آلودگی فولاد مبارکه نیز اینگونه پاسخ داد: بدون شک کل شرکت فولاد مبارکه و نقطه به نقطه این شرکت باید در زمینه آلایندگی مورد بررسی قرار گیرد اما به هر حال این موضوع نسبی است و نسبت به شرایط، توان ما برای پایش و نسبت به وضعیتی که در هر لحظه وجود دارد، مد نظر قرار می‌گیرد.

ابتکار پیرامون آلاینده بودن این شرکت خاطرنشان کرد: این موضوع باید از سوی مدیرکل محیط زیست استان مطرح شود و بر اساس گفته‌های وی، شرکت فولاد مبارکه هنوز هم در لیست شرکت‌های آلاینده قرار دارد.
اما چهره دیگری که امروز در شهر اصفهان در حال سخنرانی است غلامعلی حدادعادل است. وی در پاسخ به سئوالی درباره سروده‌اش پیرامون انقلاب اسلامی و بیت آخر این سروده مبنی بر اینکه «بار دیگر کاوه آهنگری از ره رسید/ پرچم آزادگی با دست مردی شد بلند»، در پاسخ به این سئوال که کاوه آهنگر اصولگرایان و پرچم آزادگی که در مجلس آینده به آن نیاز داریم، باید به دست چه کسی بلند شود، اظهار داشت: این پرچم باید به دست کل اصولگرایان بلند شده و شرط اینکه پرچم بلند شود، آن است که مجلس آینده اصولگرا باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که راهکار اصلی برای آن که تجربه مجلس ششم تکرار نشود، چیست؟ بیان کرد: حفظ وحدت و حضور باشکوه پای صندوق‌های رأی و تبلیغ و تلاش برای رأی آوردن اصولگرایان، راهکار اصلی آن به‌شمار می‌رود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به اینکه توصیه او به اصولگرایان که نام آن‌ها در لیست واحد نیامده، چیست، گفت: آنها باید انصراف دهند تا مردم در رأی دادن به اصولگرایان مشوش نشوند و در این زمینه دچار تفرقه نشوند.

وی پیرامون شبهه‌افکنی‌های برخی اصلاح‌طلبان و خطاب آن‌ها به برخی چهره‌های اصولگرا که در لیست‌های مختلف اصولگرایی حضور ندارند و زمزمه جملاتی نظیر اینکه «با توجه به رأی‌آوری شما، در صحنه انتخابات باقی بمانید» گفت: این دوستان باید بصیرت داشته باشند و بدانند که این زمزمه‌ها از کجا آب می‌خورد؛ آنها باید روشن باشند و گول نخورند.

به دنبال بازدید شبانه کارشناسان بهداشت محیط و اتحادیه نان فانتزی از نانوایی‌های فانتزی سطح شهر اصفهان مشخص شد، تعدادی از این نانوایی‌ها اقدام به تولید نان‌های آلوده در دل شب می‌کردند.

حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی در رابطه با اکران فیلم‌های جشنواره فجر در اصفهان اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر از 16تا 25بهمن‌ماه به مدت 10 روز در سینماهای اصفهان اکران می‌شود.

وی افزود: در این مدت فیلم‌هایی از بخش سودای سیمرغ و نگاه نو در سینماهای ساحل، سپاهان، خانواده و فرشچیان اکران خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :