مركز همايش هاي بين المللي اصفهان پايگاه مهمي براي معرفي اصفهان به جهان خواهد بود و سال آينده كره مياني و سالن اصلي مركز همايش ها تكميل مي شود.
کد خبر: ۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵ 30 January 2015
به گزارش ايمنا،معاون عمران شهري شهرداري اصفهان در این جلسه در تشریح اقدامات صورت گرفته برای ساخت مرکز همایش های بین المللی اصفهان تاکید كرد: باتوجه به اينكه در فصل بودجه هستيم براي مركز همايش هاي بين المللي در بودجه سال آينده اعتباري پيش بيني شده كه براي اينكه اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر از روند پيشرفت پروژه مطلع باشند امروز بازديدي داشتيم و توضيحات لازم در رابطه با روند اجراي پروژه ارائه شد.
عليرضا قاري قرآن اظهار داشت:اعتبار پيش بيني شده براي تكميل كل پروژه مركز همايش هاي بين المللي ۴۶۰ ميليارد تومان است كه بخش هايي از پروژه كه شامل ۱۶۰ ميليارد تومان است آماده شده و معادل همين رقم نيز قراردادهاي اجرايي داريم كه درحال اجرا مي باشند.
وي افزود:براي سال آينده نيز اعتباري در بودجه شهرداري پيش بيني شده كه باتوجه به اينكه قراردادها كاملا مشخص است سالن اصلي مركز همايش ها در سال آينده تكميل شده و سالن هاي جنبي و ... نيز در سال ۹۵ تحويل داده خواهد شد كه با اين روند اگر به جلو برويم اميدواريم در سال ۹۵ شاهد بهره برداري از پروژه باشيم.
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان ادامه داد:عمليات عمرانيسالن اصلي مركز همايش ها تا پايان سال جاري به اتمام مي رسد و از ابتداي سال آينده عمليات نازك كاري داخل سالن شامل تزيينات، دكوراسيون، كف فرش و ... به همراه نور و صوت آغاز خواهد و سال آينده كره مياني و سالن اصلي مركز همايش ها تكميل مي شود.
قاري قرآن تصريح كرد: همچنين سالن هاي مجاور كه شامل سه سالن اصلي و يك سالن سينمايي است به همراه ۲۴ دفتر جنبي در سال آينده و سال ۹۵ تكميل مي شود.
وي با اشاره به مجموعه تاسيسات كل سايت بيان داشت: تاسيسات كل سايت شامل برق، آب، گاز و فاضلاب تكميل شده است به طوريكه در بخش برق يك پست ۲۰ مگاوات پيش بيني شده كه با هماهنگي هاي انجام شده ساخت پست به اتمام رسيده و شركت برق منطقه در حال تجهيز و نصب تجهيزات مي باشد كه تا انتهاي سال تكميل شده و سال آينده اين مجموعه برق خواهد داشت.
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان گفت: در حال حاضر لوله كشي آب نيز در سايت انجام شده همچنين در بخش گاز نيز ايستگاه تقليل فشار گاز احداث شده و تجهيزات در محل نصب و انشعابات گاز قابل اتصال به سايت مي باشد.
قاري قرآن خاطرنشان ساخت: در بخش فاضلاب نيز باتوجه به اينكه فاضلاب سايت به شبكه فاضلاب شهري متصل نيست لذا از فاضلاب به صورت تصفيه شده در فضاي سبز استفاده مي شود كه برنامه ريزي هاي لازم در اين رابطه انجام شده و در حال برگزاري مناقصه براي انتخاب پيمانكار مي باشيم.
وي اضافه كرد: ديدگاهي در بحث انرژي در اين پروژه وجود دارد تحت عنوان انرژي سبز كه در بخش انرژي برق يك قرارداد ۱۰۰ كيلواتي براي توليد برق توسط انرژي خورشيد منعقد شده كه در حال احداث مي باشد كه اين نيروگاه به شبكه شهر متصل مي باشد و مي تواند برق مورد نياز پروژه را تامين نموده و اگر قابل گسترش باشد در آينده برنامه توسعه اين نيروگاه را نيز خواهيم داشت.
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان بيان داشت: باتوجه به اينكه منطقه كه اين پروژه در حال احداث است منطقه اي باز مي باشد و انرژي خورشيدي را به وفور در طول سال داريم سرمايه گذاري بر روي انرژي خورشيدي انجام شده و افق ما اين است كه تامين انرژي برق از طريق انرژي خورشيدي را در اين مجموعه توسعه دهيم.
قاري قرآن اظهار داشت: در رابطه با انرژي هاي فسيلي در اين مجموعه نيز سعي شده از استانداردهاي روز دنيا استفاده شود تا مجموعه ساختماني در مجموعه ساختمان هاي سبز را داشته باشيم كه كمترين پرت انرژي با راندمان بالا را داشته باشيم.
وي با اشاره به احداث ۸ واحد ويلاي اختصاصي در اين مجموعه تاكيد كرد: ۸ ويلا در كنار مجموعه مركز همايش ها طراحي شده و در حال ساخت است كه در نيمه اول سال آينده تكميل و مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان تصريح كرد: اين ۸ ويلا مراكزي است كه صرفا براي پذيرايي از ميهمانان ويژه طراحي شده است كه طراحي فضاي اين ويلاها طراحي خانه هاي كاملا ايراني و تلفيق شده با شيوه هاي مدرن امروزي است تا بتواند القايي از نوع و سبك زندگي گذشته ما را براي ميهمانان ايجاد نمايد.
قاري قرآن در رابطه با تعهدات دولتي نيز سخت گفت و بيان داشت: دولت در قبال اين پروژه ۱۰۰ ميليارد تومان تعهد داشته است كه ۲۰ ميليارد تومان آن پرداخت شده و ۸۰ ميليارد تومان آن در تعهد دولت است كه در سال هاي ۹۱ و ۹۲ اين تعهدات محقق نشد و در سال جاري با استقرار دولت جديد پيگيري هاي لازم دوباره انجام شد كه انشاالله به نتايج خوبي در اين رابطه برسيم.
وي اظهار اميدواري كرد: اميدواريم اين ۸۰ ميليارد تومان نيز جزو تعهدات دولت در بودجه يا از رديف هايي كه در اختيار دولت است وصول شود اين در حالي است كه مقامات ارشد كشور نيز دستورات صريحي در اين رابطه داده اند كه بتوان پروژه را تكميل نماييم.
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان عنوان كرد: در بودجه سال آينده شهرداري اصفهان نيز ۱۰۰ ميليارد تومان به صورت ۵۰ ميليارد تومان نقدي و ۵۰ ميليارد تومان غيرنقدي پيش بيني شده كه انشاالله شوراي شهر رسيدگي و مورد تصويب قرار دهد.

اين پروژه با تمام ارزش هايي كه دارد به لحاظ سياسي، اجتماعي و ... قابل دفاع است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیزدر بازديد از مركز همايش هاي بين المللي اصفهان گفت: به طور حتم پروژه مركز همايش هاي بين المللي اصفهان در طول تاريخ ماندگار شده و در حكومت اسلامي و در شهر گنبدهاي فيروزه اي اين مجموعه ماندگار خواهد شد.
وي اذعان داشت: با پيگيري هايي كه دست اندركاران اين پروژه به خصوص شهرداري اصفهان در طول سال هاي گذشته انجام دادند، يكي از محرك هاي توسعه كليد خورد كه پروژه مركز همايش هاي بين المللي توسعه، عمران و آباداني را در ابعاد مختلف در پي خواهد داشت.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: زمانيكه اين مجموعه با اين ظرفيت و شكل و شمايل تكميل شود مكان برگزاري اجلاس هاي بين المللي و كلان ملي بوده و انتقال فرهنگ ها را به همراه خواهد داشت و پايگاه مهمي براي معرفي اصفهان به جهان خواهد بود.
اميني تاكيد كرد: متاسفانه تعهدات دولت در رابطه با اين پروژه انجام نشده و بار اين پروژه به شهر و مردم اصفهان تحميل مي شود كه اين مهم دغدغه شوراي اسلامي شهر اصفهان است ولي اين پروژه با تمام ارزش هايي كه دارد به لحاظ سياسي، اجتماعي و ... قابل دفاع است.
وي اذعان داشت: در حال حاضر تنها مشكلي كه وجود دارد عدم تعهدات دولت است كه اميدواريم با يگيري هايي كه انجام خواهد شد قدري از مشكلات كمتر شده و از ظرفيت هايي كه در اين مجموعه تعريف شده در گردش ۲ تا۳ ساله مالي، آورده شهر اصفهان رشد منطقي داشته باشد تا از ظرفيت مالي شهرداري در جهت توسعه طرح ها استفاده شود و شاهد بسته كامل و مجموعه گردشگري كاملي در شهر اصفهان باشيم.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اينكه هتل ها، نمايشگاه ها، سالن هاي سينمايي و ... از ظرفيت هاي اين مجموعه مي باشد گفت: بدشانسي اين پروژه اين است كه زماني كلنگ آن زده شد كه وضعيت اقتصادي كشور دچار ركود شد كه اميدواريم با شكوفايي اين پروژه و ثمر دادن آن، شاهد رشد و شكوفايي اقتصادي شكور باشيم تا به ذائقه مردم هم شيرين بيايد.
/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار