اندر احوالات مجری عادل برنامه نود!
تابناک اصفهان: برنامه نود این هفته هم با تمام جنجال ها و چالش هایش به پایان رسید تا باز هم پرده ای از شخصیت تهیه کنندگان این برنامه برای مردم کشور رو نمایی شود.برنامه نود دیشب با گزارشی از خداحافظی های تلخ این هفته آغاز شد.
کد خبر: ۱۷۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 26 January 2016
تابناک اصفهان - محمد حسن مأمن پوش: برنامه نود این هفته هم با تمام جنجال ها و چالش هایش به پایان رسید تا باز هم پرده ای از شخصیت تهیه کنندگان این برنامه برای مردم کشور رو نمایی شود.برنامه نود دیشب با گزارشی از خداحافظی های تلخ این هفته آغاز شد.

از خداحافظی با رضا احدی، رودی فولر استقلالی کشور گرفته تا خداحافظی از همایون بهزادی، سرطلایی پرسپولیسی فوتبال و همچنین خداحافظی تلخ تیم ملی امید با المپیک.

در برنامه دیشب نود عادل فردوسی پور چند بار پیاپی در خلال برنامه و همچنین در پایگاه اطلاع رسانی برنامه اش اظهار داشت که مقصر اصلی ناکامی تیم ملی امید در راه رسیدن به المپیک در درجه اول مدیران ورزش کشور و فدراسیون و در درجه دوم کادر فنی هستند ولی در تمامی طول برنامه از آنالیز های برنامه گرفته تا تک تک بخش ها اصرار داشت که دلیل اصلی این شکست را متوجه خاکپور و کادر فنی تیم ملی امید کند.

حتی زمانی که جلال چراغپور و مجید جلالی دو نفر از متخصصان فوتبال کشور که به دعوت خود فردوسی پور! به این برنامه آمده بودند اصرار داشتند که با دیدی کلی تر به مسئله حذف تیم ملی امید نگاه کنند عادل با رفتاری کاملا احساسی و غیر معقول دلیل این ناکامی را باخت در مقابل قطر عنوان می کرد و اصرار داشت که اگر در بازی برابر قطر از این بازیکن و آن بازیکن استفاده می شد ما الان به ژاپن نمی خوردیم و حذف نمی شدیم!

تمامی تلاش چراغپور و جلالی در بخش فنی نود به این امر گذشت که فردوسی پور را متقاعد کنند که به قضیه ناکامی تیم ملی به صورت جزیی نگاه نکند ولی مرغ عادل یک پا داشت و در هر مقطعی از برنامه نود به این نکته اشاره می کرد که اگر در بازی با قطر و اگر و اگر….

نگاه عادل در برنامه دیشب نود به گونه ای بود که فکر می کنم اگر فردوسی پور به جای سرمربی تیم ملی امید قرار می گرفت به جای اینکه بیشتر وقتش را برای افزایش تکنیک و تاکتیک تیمش بگذارد، وقتش را صرف این می کرد که چگونه با تیم ها بازی کند که نخورد به تیم اول گروه ب و از آن طرف به تیم دوم گروه الف و …

مجید جلالی در بخشی از صحبت هایش خطاب به عادل به این نکته اشاره کرد که اگر دنبال مقصر برای عدم موفقیت این تیم هستیم، به جایی نخواهیم رسید همانطور که سال های گذشته این کار انجام شده و به جایی نرسیده ایم و ما باید علت عدم موفقیتمان را در این سی و چند سال بررسی کنم و از نگاه های مصداقی فاصله بگیریم.
جلالی در ادامه به اشتباه بودن مقایسه مربیان داخلی و خارجی اشاره کرد ولی عادل اصرار داشت که آه کرانچار گریبان امیدهای فوتبال کشور را گرفته است و باز هم اصرار داشت که ما می توانستم به ژاپن نخوریم!

در ادامه و زمانی که خاکپور از عادل به خاطر مخالفت با نظر دو کارشناس خبره برنامه انتقاد می کند فردوسی پور با چهره ای حق به جانب می گوید که قرار نیست همه با هم موافق باشند و در ادامه می گوید که فوتبال یک چیز کاملا مشخص است.

گویا فوتبال مشخص برای فردوسی پور این است که چگونه به جای حل مسئله به فکر دور زدن مسئله باشیم؟! یا بهتر بگویم به جای فکر کردن به شکست ژاپن به فکر این باشیم که چگونه تیمی را هدایت کنیم که به ژاپن بر نخورد!!!

وقتی یک مجری با سابقه فوتبالی به جای حل مسئله به فکر دور زدن مسئله است مشکل فوتبال ما حل نخواهد شد.

آری. وقتی سه ساعت از یک برنامه فوتبالی پرمخاطب تلویزیونی صرف این می شود که یک انتخاب و یا یک اشتباه تاکتیکی را به قدری بزرگ کنیم که دیگر دلایل بزرگ این ناکامی کمرنگ شود، پیدا شدن یک پرونده ۲۵ صفحه ای فساد در فوتبال امری کاملا عادی به شمار می رود.

البته گفتنی است که نمی شود تیم خاکپور را خالی از نقص دانست ولی چیزی که واضح است عدم موفقیت تیم ملی امید به خاطر دلایل مختلف است که ضعف کادر فنی شاید در جایگاه های آخر قرار گیرد و این گونه برنامه ها نه تنها کمکی به پیشرفت فوتبال کشور نمی کند بلکه این رشته جذاب و زیبا را بیشتر به حاشیه خواهد برد.

عادل فردوسی پور که در برنامه دیشب نود با چالش مجید جلالی مبنی بر حضور گری لینکر _ مجری معروف انگلیسی _ در یک برنامه ورزشی ایران و مقایسه اش با فردوسی پور روبرو شد، خیلی سریع پاسخ داد که من از این که بگویم فلانی بهتر از من است مشکلی ندارم و این را می پذیرم. ولی عادل در ادامه نتوانست صداقتش در این زمینه را نشان دهد و با اصرار غیر منطقی روی امری که اکثر کارشناسان با وی مخالف بودند، یکی از ناعادلانه ترین نود های زندگی اش را رهبری کرد.

"یادداشت از محمد حسن مأمن پوش، روزنامه نگار ورزشی"

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار