حاشيه نگاري از هر آنچه كه بر سر سپاهان در اين فصل آمد!
تابناك اصفهان:‌تیم فوتبال سپاهان در رقابت های این فصل لیگ برتر سورپرایزهای بسیار زیادی برای هواداران خود رو کرد تا نشان دهد جایگاه کنونی این تیم بی ارتباط با همین اتفاقات عجیب و غریب رخ داده در این باشگاه نیست.
کد خبر: ۱۶۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 24 January 2016

تابناك اصفهانسعيد خيرالهيتیم فوتبال سپاهان در رقابت های این فصل لیگ برتر سورپرایزهای بسیار زیادی برای هواداران خود رو کرد تا نشان دهد جایگاه کنونی این تیم بی ارتباط با همین اتفاقات عجیب و غریب رخ داده در این باشگاه نیست.

قطع همکاری یا کناره گیری مهرزاد خلیلیان مدیرعامل فصل گذشته سپاهان که موفق شده بود این تیم را به مقام قهرمانی لیگ برتر برساند، در عین حال روی کار آمدن مدیرعاملی غیر بومی که برای نخستین بار در طول رقابت های این فصل جایگاه تیم همیشه قهرمان سپاهان را تا رتبه نهم جدول رده بندی لیگ تنزل داد.


بردهای پیاپی در ابتدای فصل و رسیدن این تیم به صدر جدول تا پایان هفته ششم به نحوی که همگان رای به قهرمانی مجدد طلایی پوشان می دادند در ادامه اما افت ناگهانی سپاهان كه حتی برابر تیم های ضعیف انتهای جدول نیز نمی توانست نتیجه مورد نظر را کسب کند.

انتقال احسان حاج صفی به لیگ دو آلمان در شرایطی که انتقادات بسیاری پیرامون رفتن وی و نحوه قراردادبستن باشگاه با بازیکن مربوطه مطرح شد، افت سپاهان به خاطر از دست دادن تنها یک بازیکن، در ادامه قهر نویدکیا در ابتدای فصل و دیر اضافه شدن این بازیکن به تیم، دلخوری هایی که کاپیتان از مجموعه مدیریت، کادرفنی و کارخانه داشت و البته هیچ گاه نیز به طور شفاف آنرا اعلام نکرد.

سهل انگاری مسئولان باشگاه و نرسیدن کارت بازی دو بازیکن برزیلی سپاهان که سبب شد این تیم ضربه های جبران ناپذیری از عدم حضور این دو بازیکن بخورد، شعارهای هواداران و جدایی فرکی از سپاهان، افت مهدی شریفی در رقابت های این فصل در شرایطی که انتظارات از این مهاجم تند و تیز سپاهان بالاتر بود.

ضعف خط دفاعی سپاهان در طی 17 هفته سپری شده از لیگ و بازیکنانی که همواره یکی از ستونهای این تیم طی این سال ها بوده و از عوامل اصلی قهرمانی های این تیم محسوب می شدند. سرمربی شدن محرم برای یکی دو بازی و بیرون گذاشتن یکباره گلری که عملکرد مثبتی از خود به جای گذاشته بود، در ادامه نا آماده بودن رحمان احمدی و خروج های مرگبار این بازیکن که امتیازات بسیاری را از طلایی پوشان گرفت.

خداحافظی غیررسمی نویدکیا و در عین حال منصرف شدن این بازیکن از خداحافظی، حمایت خودجوش هواداران از کاپیتان و شعار علیه فرکی در ورزشگاه با نشان دادن عکس هایی از محرم زمانی که این بازیکن خواسته یا ناخواسته یا از سر دلسوزی و خاص بودنش مشکلات بسیاری را برای باشگاه بوجود آورده بود.

مطرح شدن گزینه های متعدد برای جانشینی فرکی و در نهایت حضور یک مربی کروات که تاکنون نتوانسته نتایج بد سپاهان را پایان دهد، همزمان شدن تعطیلات سال نوی میلادی و از دست دادن دو بازی دیگر در نیم فصل دوم برای دو بازیکن برزیلی این تیم که سبب شد استیماچ در دو بازی ابتدایی دور برگشت نیز نتواند از آنها استفاده کند.

رسیدن پیشنهاد از سوی باشگاه استقلال و تمایل رسول نویدکیا برای پیوستن به این تیم در حالی که به نظر می رسید این بازیکن بیشتر به دلیل کم توجهی مسئولان باشگاه تصمیم به جدایی از باشگاه محبوب خود گرفته باشد.

جدایی و خداحافظی ناگهانی مهدی شریفی به بهانه انجام خدمت مقدس سربازی و رفتن این بازیکن به تراکتور در جایی که هواداران سپاهان از بازیکن محبوب خودشان گله مند شده و اعتقاد داشتند شریفی حداقل می توانست تا پایان فصل در سپاهان باقی مانده و در این شرایط حساس به تیمشان کمک کند.

اعتراضات و شعارهای هواداران سپاهان علیه کفعمی، عضو هیات مدیره باشگاه، در عین حال رد کردن و قبول نداشتن این موضوع توسط وی که اعتقاد داشت من اعتراضی نشنیده ام و در ادامه علنی شدن اعتراضات با گرفتن تصویری از این عضو نه چندان محبوب هیات مدیره در میان هواداران، تا اگر اعتراضی نمی شنود آنرا ببیند.

شکست برابر رقیب دیرینه و همشهری در دربی اصفهان و حذف از گردونه رقابت های جام حذفی، عملکرد ضعیف در نقل و انتقالات نیم فصل به نحوی که مشخص نیست بازیکن خارجی سپاهان چه میزان از آمادگی را دارا بوده و اعتقادی که کارشناسان روی این بازیکن داشته و او را مانند هندوانه در بسته می دانند.

خرج کردن اوج هنر یا بی هنری مدیریت باشگاه در آوردن بازیکنی مانند امین منوچهری که در تیمی مانند راه آهن نیز ذخیره بود، آمار بسیار ضعیف از بازیکنی که در طول سه فصل اخیر تنها هفت گل به ثمر رسانده و مشخص نیست بر چه اساس یامنطقی چنین بازیکن ناآماده ای را به خدمت سپاهان درآوردند، بازیکنی که همه عشق و علاقه اش را پیش از این به استقلال نشان داده بود، زمان اوج بازیگری اش هم چندان بازیکن شاخصی برای استقلال و سایپا نبود.

جالب تر و تعجب برانگیزتر از هنر مدیریت در آوردن این بازیکن نه چندان آماده، ذوق زدگی منوچهری بود که در نخستین واکنش اینستاگرامی خود نسبت به انتقالش به سپاهان در پستی جالب توجه نوشت از زرد به طلایی اورجینال، سلام به اصفهان و البته به سپاهان کوه بلند لیگ برتر فوتبال ایران، ما سپاهانیمو حالاحالا قهرمانیم.

گویا امین منوچهری هنوز نیامده خود را در قهرمانی های متعدد سپاهان با گذاشتن پست حالا حالا قهرمانیم شریک دانسته و انگار سالهاست که در افتخارات طلایی پوشان شریک است، گویا هواداران سپاهان نمی دانند این بازیکن البته با اخلاق همه عشق و علاقه اش استقلالی است که هواداران سپاهان نسبت به آن حساسیت بالایی دارند.

این بود همه اتفاقات، حواشی، شوک ها و خبرهای عجیب و غریب و غیرمنتظره تیمی که می خواست حالاحالاها قهرمان باشد، نگاهی دوباره به بسیاری از این حواشی دلایل عدم نتیجه گیری سپاهانی ها را به ما یادآوری کرده و نشان می دهد.

"گزارش از سعيد خيرالهي، روزنامه نگار حوزه فوتبال"
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جلالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
چرا گردان یهو نیمکت نشین شد؟؟پشت پرده ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
این اقای رحمان احمدی و عواملشون مصداق بارز "از آن نترس که های و هو دارد...از آن بترس که سر به تو دارد"
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار