اصفهان ميزبان آماده سازي ايران براي جام ملت هاي آسيا؟
تابناك اصفهان:‌بحث آماده سازی تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا که از بیست و یکم بهمن‌ماه در تاشکند ازبکستان آغاز می‌شود، درچند هفته اخیر به یکی از دغدغه‌های کادر فنی و مسئولان کمیته فوتسال تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۶۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 23 January 2016
تابناك اصفهان: بحث آماده سازی تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا که از بیست و یکم بهمن‌ماه در تاشکند ازبکستان آغاز می‌شود، درچند هفته اخیر به یکی از دغدغه‌های کادر فنی و مسئولان کمیته فوتسال تبدیل شده است.

به گزارش تابناک- سرويس ورزشی،تیم ملی در ماه‌‍‌های گذشته بازی‌های تدارکاتی خوبی با ایتالیا و روسیه انجام داد و حتی در تورنمنت گرندپری برزیل حضور یافت و ملی پوشان ایران با بازیکنان چند تیم مختلف در این تورنمنت تنه به تنه شدند تا همه به نحوه آماده‌سازی تیم ملی و انجام بازی‌های تدارکاتی در سال منتهی به سال جام ملت‌های آسیا امیدوار باشند.

هرچقدر که برگزاری بازی‌های تدارکاتی در ماه‌های گذشته خوب و بدون دغدغه بود اما در یک ماه منتهی به جام ملت‌های آسیا روند آماده‌سازی تیم ملی به چالش کشیده شد. ابتدا قرار بود تیم ملی اردوی یک هفته‌ای را در کشور تاجیکستان برگزار کند تا بازیکنان با شرایط آب و هوایی نزدیک به ازبکستان آشنا شوند. همچنین قرار بود ایران دو بازی تدارکاتی و «دستگرمی» هم با تاجیکستان انجام بدهد ولی بعد از بررسی امکانات کشور تاجیکستان و «نامناسب» عنوان شدن کفپوش سالن این کشور، سفر به تاجیکستان لغو شد.

بعد از لغو اردوی تاجیکستان، کادر فنی تیم ملی در جلسه با کمیته فنی و توسعه فوتسال و همچنین در جلسه با سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال، به فکر یک اردوی داخلی افتاد. برای همین شهرهای اصفهان، کیش و مشهد برای برپایی اردوی یک هفته‌ای در اولویت قرار گرفتند.

برگزاری اردو در اصفهان از این جهت در دستور کار قرار گرفته بود که کفپوش استانداردی دارد. در واقع سال گذشته بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در ورزشگاه نقش جهان، کفپوشی را از کشور فرانسه تهیه و در سالن این ورزشگاه نصب کرد تا یکی از بهترین کفپوش‌های سالن ایران به اصفهان تعلق بگیرد.

با این حال نکته عجیب اینجاست که در آستانه مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا با درخواست تیم ملی فوتسال برای سفر تیم ملی به اصفهان برگزاری تمرینات در سالن نقش جهان مخالفت شده است. مسئولان ورزش استان اصفهان به بهانه‌هایی مثل برگزاری مسابقه در سالن نقش جهان و رزرو بودن این سالن از در اختیار قراردادن آن به تیم ملی خودداری کرده‌اند. گفته می‌شود حتی برای برپایی اردوی تیم ملی در این سالناز کمیته فوتسال مبلغی درخواست شده است و هزینه راه اندازی سیستم گرمایشی سالن را بر عهده تیم ملی گذاشته‌اند!

به نوشته مهر، این موضوع باعث شد تا کادر فنی تیم ملی قید سفر به اصفهان را بزند و برپایی اردو در مشهد را نهایی کند. نکته عجیبتر اینجاست که چرا سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال که در وزارت ورزش هم مشغول به کار است، از این نفوذ خود برای تسهیل برگزاری اردو در اصفهان استفاده نکرده است. به نظر می‌رسد چنین برخوردهایی با تیم ملی فوتسال در آستانه جام ملتهای آسیا شایسته نیست و باید پیش از جدال با حریفان خارجی، با مشکلات داخلی دست و پنجه نرم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار