کد خبر: ۱۶۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 18 January 2016
مدیرعامل آبفای کهگیلویه وبویراحمد از موفقیت در اجرای طرح کشت عدسک آبی به‌منظور بهبود کیفیت خروجی پساب فاضلاب شهرستان یاسوج خبر داد.

به گزارش تسنیم ، سیدعلی لدنی‌نژادامروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مقدمات اجرای طرح کاشت عدسک آبی در خروجی تصفیه خانه فاضلاب یاسوج از سال 92 آغاز شد، اظهار داشت: با توجه به ویژگی‌های این گیاه آبی و تاثیری که در تصفیه آب دارد، کشت این عدسک آبی از خرداد 93 در حوض خروجی تصفیه خانه فاضلاب یاسوج آغاز شد و به مرور سطح حوض را پوشاند.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با گسترش سطح عدسک‌های آبی در حوض خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب یاسوج کیفیت پساب فاضلاب نیز بیشتر می‌شود.

لدنی نژاد با بیان اینکه این گیاه آبزی مانند فیلتر ذرات ریز و کلوئیدی را از از پساب فاضلاب جدا می‌کند، افزود: مواد به دام افتاده توسط این گیاه تجزیه و به عنوان غذا مورد استفاده قرار گرفته و یا با تشکیل فلوک‌های بزرگتر در ته حوض ته‌نشین می‌شوند.

وی از حذف فلزات سنگین، کاهش نیتروژن، حذف کدورت و حذف مواد جامد معلق در پساب فاضلاب به عنوان بخشی دیگری از عملکرد گیاه عدسک یاد کرد و گفت: جلوگیری از رشد جلبک‌ها در حوض ته‌نشینی، جلوگیری از فرار لجن بالا آمده از کف لاگون ته‌نشینی و کاهش کدورت از دیگر دستاوردهای اجرای طرح کشت عدسک آبی در خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب یاسوج است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه مقایسه نتایج آزمایشگاهی پساب خروجی فاضلاب یاسوج بعد از کشت عدسک آبی نشان از موفقیت این طرح دارد، تصریح کرد: مطالعات تکمیلی این طرح نیز توسط کارشناسان شرکت آب و فاضلاب در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار