مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: ۴۰ هزار هکتار از مراتع استان کرمانشاه براساس اعتبارات تخصیص یافته تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
کد خبر: ۱۶۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 18 January 2016
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: ۴۰ هزار هکتار از مراتع استان کرمانشاه براساس اعتبارات تخصیص یافته تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

مراد شیخ ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: مجموع اعتبارات مصوب اداره کل منابع طبیعی استان دو هزار و 400 میلیون ریال برای اقداماتی از جمله کپه‌کاری، بوته‌کاری، ذخیره نزولات آسمانی، تولید نهال، کنترل پروانه چرای دام و کود پاشی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین اعتبار مصوب امسال به مبلغ 943 میلیون ریال مربوط به کپه‌کاری بوده است، افزود: در این مدت قرق مراتع از دیگر اقدامات بوده به طوری که سطح مراتع قرق شده این استان 128 هزار و 874 هکتار است.

شیخ ویسی به کنترل پروانه چرای دام در شهرستان‌های گیلان‌غرب و قصرشیرین به‌ عنوان یکی از اقدامات منابع طبیعی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این اقدام در هر شهرستان با 100 میلیون ریال اعتبار انجام شده است و 40 هزار هکتار از مراتع استان نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون اقدامات مربوط به ذخیره نزولات و بوته‌کاری در 50 هکتار از مراتع شهرستان گیلان‌غرب، 45 هکتار از مراتع شهرستان قصرشیرین و 35 هکتار از مراتع شهرستان سرپل‌ذهاب انجام شد.

شیخ ویسی با بیان اینکه تولید بیش از 50 هزار نهال «آتریپلکس» در شهرستان‌های قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب انجام شده است، افزود: اعتبار تولید نهال در شهرستان‌های قصرشیرین و گیلان‌غرب 126 میلیون ریال و در شهرستان سرپل‌ذهاب 60 میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مصوب امسال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه دو میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است، خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 40 درصد از این اعتبارات به مبلغ 960 میلیون ریال اختصاص یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار