تجارت 130 میلیون دلاری؛
تابناک: استفاده از مواد آرایشی در دهه اخیر در کشور رشد بسیار بالایی داشته است، به نحوی که ایران در این زمینه حائز رتبه هفتم در دنیا و دوم در خاورمیانه شده است. زنان ایرانی با مصرف لوازم آرایشی خارجی روزانه ارز زیادی را سرازیر کشورهای بیگانه می‌کنند و این کشورها متوجه شده‌اند با صادرکردن لوازم آرایشی به کشور ما می‌توانند درآمد خوبی برای خود رقم بزنند.
کد خبر: ۱۶۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 14 January 2016
تابناک اصفهان: استفاده از مواد آرایشی در دهه اخیر در کشور رشد بسیار بالایی داشته است، به نحوی که ایران در این زمینه حائز رتبه هفتم در دنیا و دوم در خاورمیانه شده است. زنان ایرانی با مصرف لوازم آرایشی خارجی روزانه ارز زیادی را سرازیر کشورهای بیگانه می‌کنند و این کشورها متوجه شده‌اند با صادرکردن لوازم آرایشی به کشور ما می‌توانند درآمد خوبی برای خود رقم بزنند، تا جایی که دو هفته پیش یک شرکت فرانسوی به طور رسمی و قانونی ضمن برپایی یک جشن در تهران و دعوت از هنرمندان، بازگشت مجدد خود به بازار لوازم آرایشی ایران را اعلام کرد.

شرکت آرایشی فرانسوی حضور خود در ایران را جشن گرفت

خبرگزاری فرانسه در این خصوص نوشت: این اولین جشن این شرکت فرانسوی در ایران پس از انقلاب اسلامی است. این خبرگزاری یادآور شد: اغلب زنان ایرانی به صورت ماهیانه مبادرت به خرید لوازم آرایشی کرده، در حالی که در کشور فرانسه زنان هر چهار ماه یک بار به تهیه لوازم آرایشی اقدام می‌کنند، در نتیجه ایران بازار وسیعی به ارزش سالیانه صدها میلیون دلار برای ما دارد. شنیدن و خواندن چنین گزارش‌هایی باعث تأسف و اندوه فراوان است؛ اینکه ما حاضریم سالیانه برای کشورهایی که حتی دشمن ما هستند درآمدزایی کنیم و این‌گونه باعث خروج ارز از کشور خود باشیم و باعث رکود وضعیت اقتصادی شویم.
بر اساس آمار سایت گمرک کشور، 40 درصد از حجم بازار لوازم آرایشی در ایران از مبادی رسمی وارد می‌شود که از لحاظ وزنی در 9 ماهه گذشته سال جاری 13 هزار و 714 تن و از لحاظ ارزش 85 میلیون و 151 هزار دلار بوده است.


عدم واردات رسمی لوازم آرایشی به اصفهان در سال جاری

مدیر کل گمرک استان اصفهان در گفت و گو با اصفهان زیبا، میزان واردات لوازم آرایشی به استان طی 9 ماه سپری شده از سال جاری را صفر دانست و گفت: هر شخص می‌تواند به اندازه نیاز خود لوازم آرایشی وارد کند، اما برای وارد کردن مازاد بر آن، باید ثبت سفارش کند که در ماه‌های گذشته هیچ ثبت سفارشی در این خصوص در استان صورت نگرفته است.
اسدالله احمدی ونهری عنوان کرد: اگر وارداتی در حوزه لوازم آرایشی به استان صورت گرفته از طریق قاچاق بوده است و به طور رسمی و از مبادی گمرک هیچ‌گونه لوازم آرایشی به استان اصفهان وارد نشده است.
رییس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی استان اصفهان نیز به این رسانه گفت: خوشبختانه بازار لوازم آرایشی اصفهان با کاهش اقلام قاچاق مواجه است. محمدرضا پاک‌نژاد اذعان داشت: نمی‌توان گفت که نصف بیشتر لوازم آرایشی موجود در بازار قاچاق است،اما به هر حال اجناس قاچاق وجود دارند.

اصفهان؛ تولیدکننده ممتاز لوازم بهداشتی در کشور

وی ادامه داد: بازرسی‌های مستمر اتحادیه لوازم آرایشی اصفهان باعث کاهش قاچاق شده و از سوی دیگر، فرهنگ شهروندان ارتقا پیدا کرده است و حاضر به مصرف لوازم آرایشی تقلبی و قاچاق نیستند.
رییس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی استان اصفهان بیان داشت: زمانی لوازم آرایشی رتبه اول کالای قاچاق بود، اما خوشبختانه ا کنون وضعیت بهتری حکم‌فرما شده است و در پی فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته و همکاری خوب کسبه و مردم شاهد نزول رتبه لوازم آرایشی قاچاق در جدول کالاهای قاچاق کشور هستیم.
پاک‌نژاد، استان اصفهان را در تولید لوازم بهداشتی دارای رتبه ممتاز در کشور دانست و گفت: اکنون کارخانجات تولید لوازم بهداشتی اصفهان هر ساله مقادیر زیادی تولید و صادرات حتی به کشورهای خارجی دارند.

کاهش قاچاق لوازم آرایشی؛ در گرو ارتقای فرهنگ عمومی

وی تصریح کرد: منطقه صنعتی مبارکه در بحث صنایع سلولزی و بهداشتی و پاک‌کننده‌ها از مناطق صنعتی برتر کشور محسوب می‌شود. رییس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی استان اصفهان افزود: در تولید لوازم آرایشی نیز تبریز و استان البرز تولیدات با کیفیتی دارند و ا گر فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد، مردم گرایش بیشتری به مصرف لوازم آرایشی معتبر ایرانی خواهند داشت.
پاک‌نژاد میزان قاچاق کالا در حوزه لوازم آرایشی را کمتر از قاچاق موجود در بقیه اصناف برشمرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای آگاه سازی مردم و مراکز فروش و عرضه لوازم آرایشی در سطح استان و انجام بازرسی ها و اعمال جرائم سنگین برای متخلفان در عرض مدت کوتاهی توانستیم قاچاق در این زمینه را به حداقل برسانیم. وی تا کید کرد: قاچاق لوازم آرایشی باعث نابود شدن اقتصاد کشور، خروج ارز و بیکاری تولیدکنندگان داخلی است و جلوگیری از آن از واجبات است.

منبع: اصفهان زیبا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :