تابناک: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از واگذاری منطقه گردشگری مرنجاب به بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 13 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، جواد صدیقیان گفت: طبق قرارداد و تفاهمی که بین شرکت تعاونی دهیاران شهرستان با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شد، بهره‌برداری از منطقه مرنجاب و کاروانسرای مرنجاب به مدت 12 سال در اختیار این شرکت قرار داده شد.

وی اظهار کرد: طبق این توافق نامه شرکت تعاونی دهیاران موظف است مبلغ 10 میلیارد ریال برای ساماندهی وضعیت حال حاضر مرنجاب در مدت 9 ماه انجام دهد و به مدت 11 سال و سه ماه نیز به عنوان بهره بردار ماهانه 61 میلیون ریال با افزایش سالانه 20 درصد به مبلغ اجاره به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت کند.

صدیقیان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای بهبود وضعیت گردشگری در شهرستان آران و بیدگل به ویژه در منطقه مرنجاب خاطر نشان کرد: برای بحث تکمیل جاده مرنجاب مهلت 45 روزه‌ای به اداره کل راه و شهرسازی داده شده تا ساماندهی مقدماتی جاده را انجام دهد.

وی تصریح کرد: هم‌چنین برای نصب علائم راهنمایی و رانندگی اعتبار 500 میلیون ریال اختصاص یافته که هنوز محقق نشده و هنوز کار خاصی برای نصب علائم انجام نشده است.

صدیقیان خاطر نشان کرد: برای ورود گردشگران نیز با برنامه ریزی انجام شده هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و گردشگران با حفظ موازین اسلامی و رعایت اصول اخلاقی می‌توانند از موهبیت‌های الهی واقع در کویر مرنجاب استفاده کنند.

وی ادامه داد: برای رونق گردشگری در منطقه مرنجاب نیاز به یک عزم جدی و هماهنگی سایر دستگاه با مدیریت کویر مرنجاب که در حال حاضر در حوزه اختیارات فرماندار شهرستان است، می‌باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه گردشگری کویر مرنجاب به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری در کویر مرکزی ایران واقع است. این منطقه دارای جاذبه‌های خاص گردشگری مانند کویر، رمل‌های بلند ریگ، ماسه‌های بادی، دریاچه نمک و کارونسرای تاریخی شاه عباسی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار