رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا خبرداد/
تابناک: رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: با ساخت اتاق پیش سرد در کشتارگاه شهرستان شهرضا، کشتار از حالت سنتی به سلاخی تبدیل می‌شود و در آینده، به کشتارگاه صنعتی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲ 29 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حمیدرضا امیری عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با اشاره به بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان و مشکلات ناشی از آن اظهار داشت: بیماری آنفلوانزای پرندگان از طریق ترشحات بدن پرنده آلوده به ویروس این بیماری منتقل می‌شود بنابراین مهمترین اقدام برای پیشگیری از این بیماری خودداری از دست زدن به بدن پرنده آلوده به این بیماری است.

وی افزود: بیماری آنفلوانزای پرندگان انواع مختلفی دارد که بیشتر آنها تنها در میان پرندگان قابل انتقال بوده، فقط نوع فوق حاد آنفلوانزای پرندگان با عنوان آنفلوانزای H5N1 بین انسان و پرندگان مشترک است و امکان انتقال این بیماری از پرندگان به انسان وجود دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا تصریح کرد: ویروس آنفلوانزای پرندگان از طریق ترشحات بدن پرنده آلوده، به انسان منتقل شود به همین علت پزشکان توصیه می‌کنند در صورتی که با جسد یک پرنده مرده مواجه شدید به هیچ وجه به آن دست نزنید.

وی با بیان اینکه هنوز گزارشی از وجود بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور گزارش ارائه نشده، گفت: آشپزها و مشاغل مشابه که با ماکیان اهلی زنده، فروشندگان پرندگان دست آموز، دامپزشکان شاغل در صنعت طیور و شکارچیان و محیط بانانی که با پرندگان مهاجر یا لاشه آنها سر وکار دارند، جزو گروه‌های در معرض خطر هستند.

امیری با اشاره به وضعیت کشتارگاه شهرضا بیان کرد: در حال نصب اتاق پیش سرد در کشتارگاه دام شهرضا هستیم که تا اواخر اسفند و یا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: با نصب اتاق پیش سرد در کشتارگاه شهرضا، می‌توان این کشتارگاه را به منطقه‌ای تبدیل کرد تا دهاقان و سمیرم را پوشش دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا بیان کرد: با ساخت اتاق پیش سرد کشتار از حالت سنتی به سلاخی تبدیل می‌شود و در آینده کشتارگاه شهرستان به صنعتی تبدیل می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :