نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: در همه دنیا برای کاهش آلودگی هوا از باد صحبت می‌کنند و باد یکی از عوامل اصلی کاهش آلودگی هوا است و از همین جهت سخن برخی‌ها بسیار تأسف‌بار می‌شود و باید بگویم که ما باید در برخورد با این‌گونه مسائل علمی صحبت کنیم.
کد خبر: ۱۶۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 08 January 2016
به گزارش تابناک اصفهان، آلودگی هوای اصفهان هرچند در هفته ای که گذشت به حداقل میزان خود طی هفته های اخیر رسیده بود و مردم این شهر و برخی شهرستان های استان توانستند هوای نسبتا سالمی را نفس بکشند اما حواشی پیدا کردن مقصر این شرایط همچنان ادامه داشت.

 در هفته ای که گذشت، سردار آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران در مجتمع مطبوعاتی شهر، اظهار داشت: ما در جریان برخورد با خودروهای آلاینده حتی با اتوبوس های شهری هم برخورد خواهیم کرد و کاری نداریم که شهرداری برای خرید اتوبوس های جدید پول دارد یا خیر.

البته این فقط "سردار" نبود که شهرداری را برای آلوده کردن بخشی از هوای شهر جریمه می کرد. بلکه استاندار اصفهان هم در گردهمایی شهرداران اصفهان توپ آلودگی را در زمین شهرداری انداخت و با ارائه آمار سعی در اثبات ادعای خود داشت.

رسول زرگرپور گفت: ۷۵ درصد از میزان آلاینده‌ها به حمل‌ونقل درون‌شهری مربوط است پس این نشان می‌دهد که شهرداری‌ها می‌توانند در ۷۰ درصد آلودگی‌ها کمک‌رسان شهر باشند که تا امروز در اصفهان و شهرهای اطراف برنامه‌ها رضایت‌بخش نبوده است.

استاندار اصفهان در حرف های روز گذشته خود همه دستگاه‌ها و زمین و زمان به غیر از مجموعه تحت امر خویش را مقصر دامن زدن به آلودگی هوای اصفهان دانست و از پرداختن رسانه ها به موضوع آلودگی هوا و چشم امید مسئولان به وزیدن باد برای کاهش آلودگی ابراز تاسف کرد!!.

وی که معتقد است در تمام دنیا باد عامل کاهش آلودگی هواست، گفت: در همه دنیا برای کاهش آلودگی هوا از باد صحبت می‌کنند و باد یکی از عوامل اصلی کاهش آلودگی هوا است و از همین جهت سخن برخی‌ها بسیار تأسف‌بار می‌شود و باید بگویم که ما باید در برخورد با این‌گونه مسائل علمی صحبت کنیم.

زرگرپور حتی خروج صنایع آلاینده از اصفهان را هم وظیفه شهرداری دانست و افزود: شهرداری‌ها این وظیفه را دارند که صنایع را از صنایع آلاینده خارج و به صنایع پاک تبدیل کنند و متأسفانه از 2700 آلاینده موجود در کشور 900 آلاینده در اصفهان وجود دارد.

از هوای آلوده اصفهان که بگذریم، تایید صلاحیت شده های انتخاباتی دیگر خبر مهم استان در هفته گذشته بود.

از ۱۰۱۵ نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در اصفهان، ۸۶۴ نفر تایید صلاحیت و ۴۲ نفر انصراف دادند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان هم از تشکیل کمیته ای به منظور بررسی و تصمیم گیری فوری جرائم انتخاباتی خبر داد و گفت: خوشبختانه در سراسر استان تا کنون هیچ‌گونه تخلف انتخاباتی به دادگستری رسماً ثبت و اعلام نشده است.

علیرضا صلواتی ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: پیاده راه کردن محور تاریخی اصفهان از سی و سه پل تا میدان امام علی (ع) در دست بررسی است و تا پایان سال مشاور برای اجرای عملیات انتخاب می‌شود.

محمدعلی طرفه معاون عمرانی استاندار اصفهان، با اشاره به وضعیت خط 2 متروی اصفهان اظهار داشت: عملیات اجرایی شافت ابتدایی خط 2 متروی اصفهان آغاز شده و مناقصه حفاری و ساخت ایستگاه‌های 12 کیلومتر نخست برای انتخاب پیمانکار خط 2 در حال برگزاری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :