معاون اداره کار استان اصفهان :
تابناک: معاون اداره کار اصفهان با بیان اینکه در تمام دنیا وقتی شرکت ها با مشکل کمبود نقدینگی مواجه می شوند بانک ها به کمک آنها می شتابند، افزود: در این زمینه، نیمه آذر سال جاری با ارسال نامه ای به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان تقاضای اقدام فوری و پیگیری مشکلات این شرکت را داشتیم.
کد خبر: ۱۵۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 07 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محسن نیرومند با بیان اینکه روز گذشته کارگران یک شیفت از شرکت دیار خودرو گلپایگان تقاضای دریافت حقوق معوقه 4 ماهه خود را داشتند ، افزود: مسئولان شهرستان قول مساعد برای رفع مشکلات کارگران دادند.

نیرومند با بیان اینکه این شرکت با 490 کارگر کار تولید و مونتاژ سواری و وانت دیار را انجام می دهد، گفت: قرار بر این شد که مدیریت کارخانه نسبت به پرداخت یک ماه از حقوق کارگران اقدام کند و مابقی مطالبات کارگران از جمله حقوق و مزایا بصورت کامل تا قبل از عید نوروز پرداخت شود.

وی با بیان اینکه مبنای کار این شرکت تولید 30 هزار دستگاه خودرو در سال بوده است، تصریح کرد:رکود در بازار و شرایط اقتصادی کشور سبب شد تا شرکت دیار خودرو با کمبود نقدینگی مواجه شود.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: تاخیر در پرداخت 4 ماهه حقوق کارگران به هیچ وجه قابل قبول نیست و کوتاهی مدیریت شرکت در این زمینه تاثیر داشته است.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا وقتی شرکت ها با مشکل کمبود نقدینگی مواجه می شوند بانک ها به کمک آنها می شتابند، افزود: در این زمینه، نیمه آذر سال جاری با ارسال نامه ای به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان تقاضای اقدام فوری و پیگیری مشکلات این شرکت را داشتیم.

نیرومند با بیان اینکه رفع کامل مطالبات این کارگران از حد اختیارات استان اصفهان خارج است، تصریح کرد: مطالبات معوقه کارگران این شرکت حدود 200 میلیاردتومان است که در این زمینه پیگیری هایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مدیریت شرکت موظف شده تا نسبت به پرداخت مطالبات کارگران اقدام کند، گفت: در اولین فرصت انتخابات نمایندگی کارگران را در شرکت انجام خواهیم داد تا در آینده نمایندگان کارگران پیگیر رفع مشکلات کارگران باشند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به درخواست اجرای طرح طبقه بندی مشاغل از طرف کارگران این شرکت، گفت :با توجه به اینکه واحدهای بالای 50 نفر باید طرح طبقه بندی داشته باشند، این طرح هم باید به زودی در این شرکت انجام می شود.

وی افزود: کمیسیون کارگری شهرستان بعد از تجمع کارگران تشکیل شد و برای وصول مطالبات آنها تصمیم گیری شد.

شرکت دیار خودرو در سال 1379 در شهرک صنعتی گلپایگان تاسیس شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار