تابناک: رئیس ستاد تسهیلات نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:در طول مدت پنج روز گذشته یک‌هزار و 154 مورد مأموریت اورژانسی صورت گرفته که از این میان 335 مورد مربوط به تصادفات و 694 مورد مربوط به بیماران غیر تصادفی بوده که 356 نفر به مراکز درمانی اعزام‌شده‌اند.
کد خبر: ۱۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 22 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، علی رحمتی با تشریح اقدامات انجام‌شده در پنج روز اولیه تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی معاونت درمان اظهار کرد: از تاریخ 25 اسفندماه تا یکم فروردین‌ماه سال جاری اقدامات مختلفی درزمینهٔ تأمین سلامت و امنیت و رفاه مسافران نوروزی انجام‌گرفته است.

وی از جمله این اقدامات را بازدیدهای واحد نظارت بر درمان از اماکن مختلف از جمله واحدهای دندانپزشکی، رادیولوژی، مامایی و سلامت مادر و آزمایشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: بیش از 90 مورد بازرسی از اماکن درمانی در طول این پنج روز صورت گرفته است.

رحمتی در ادامه با اشاره به مأموریت‌های صورت گرفته توسط اورژانس اصفهان خاطرنشان کرد: در طول مدت پنج روز گذشته یک‌هزار و 154 مورد مأموریت اورژانسی صورت گرفته که از این میان 335 مورد مربوط به تصادفات و 694 مورد مربوط به بیماران غیر تصادفی بوده که 356 نفر به مراکز درمانی اعزام‌شده‌اند.

وی تعداد تماس‌های ورودی به مرکز EOC را 411 مورد و تماس‌های ورودی به اتاق فرمان اصفهان را 8150 مورد عنوان و خاطرنشان کرد: همکاران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در طول این مدت از 189 مرکز تهیه مواد غذایی بازدید به عمل آوردند.

وی بازدید از پایانه‌ها و پارک‌ها، مراکز اقامتی و هتل‌ها را از دیگر اقدامات حوزه بهداشتی این ستاد عنوان و خاطرنشان کرد: در طول این مدت به 15 مورد از شکایات مردمی رسیدگی شده و در مجموعه 250 کیلوگرم مواد غذایی معدوم و 680 کیلوگرم نیز توقیف‌شده است.

رحمتی ادامه داد: همچنین برای سه واحد متخلف اخطاریه تعطیلی صادرشده و چهار محل نیز پلمب شده است.

وی از انجام نظارت‌های لازم به‌منظور مقابله با بیماری‌ها خبر داد و گفت: گزارش‌گیری از مراکز و ثبت اطلاعات مربوطه، استمرار فعالیت پایگاه مراقبت بهداشت مرزی در فرودگاه شهید بهشتی و انجام برنامه واکسیناسیون مطابق با برنامه کشیک نوروزی ازجمله اقدامات انجام‌شده در طول این مدت است.

رییس ستاد تسهیلات نوروزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه غذا و دارو اشاره کر و گفت: در طول مدت پنج روز گذشته از 22 مورد داروخانه بازید به‌عمل‌آمده و به 979 مورد نیازمندی به کمبود دارو پاسخ لازم داده‌شده است، همچنین از 21 واحد تولید مواد غذایی بازدید شده و به 154 مورد بیمار صعب‌العلاج داروی لازم داده‌شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار