معیشت هزاران کارگر فدای واردات!!!
تابناک: دولت علاوه بر حاکم ساختن رکود بر صنایع، با تصمیمات خود در حوزه واردات، صنایعی که در صدد تولید و صادرات بوده‌اند را نیز به مرز نابودی کشانده که نمونه بارز آن، شرایط نامطلوب کارگران شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ماه های اخیر بوده است.
کد خبر: ۱۵۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 05 January 2016
به گزارش تابناک اصفهان، چندی پیش بود که تابناک در گزارشی به بررسی وضعیت واردات میلگرد چینی و ضربه های این تصمیم دولت به پیکره صنعت فولاد کشور پرداخت.

در همان نوشتار به این موضع پرداخته شد که دو قطب شاخص تولید فولاد کشور در اصفهان یعنی فولاد مبارکه و ذوب آهن در اثر این تصمیم دولت میلیاردها تومان خسارت را تحمل کرده و هم اکنون وضعیت اقتصادی آنها در شرایط رکود به سر می برد.

حال خبرها حاکی از پر شدن انبارهای فولاد مبارکه از ورق های فولادی است. که این وضعیت نیز به دلیل تصمیم مشابه دولت در کاهش تعرفه واردات ورق های فولادی از چین ایجاد شده است.

دولت علاوه بر حاکم ساختن رکود بر صنایع، با تصمیمات خود در حوزه واردات، صنایعی که در صدد تولید و صادرات بوده اند را نیز به مرز نابودی کشانده است که نمونه بارز آن، شرایط نامطلوب کارگران شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ماه های اخیر بوده است.

این شرکت که به دلیل عدم صادرات ورق های فولادی خود با رکود اقتصادی مواجه شده، تصمیم به کاهش هزینه ها با کاهش پاداش کارکنان و کارگران و کم کردن هزینه های تولید گرفته است.

با وجود این شرایط اما هنوز تصمیم دولت در این زمینه عوش نشده است و همچنان اصرار به واردات فولاد از چین دارد چراکه صرفه اقتصادی فولاد ارزان برای دولت به تقویت تولید داخلی ترجیح دارد. از سوی دیگر سود دلالان واردات‌چی که رانت و رابطه قوی هم با برخی در بدنه دولت دارند، می تواند تا مدت‌ها دولت را بر همین تصمیم راسخ نگه دارد!!.

در حال حاضر به گفته ایرانپور عضو فراکسیون کار و اشتغال مجلس شورای اسلامی، بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان ورق فولادی در انبارهای فولاد مبارکه انباشت شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار