امام جمعه اصفهان گفت: باید حواس خود را به فقرا جمع کنیم تا هم خدا از ما راضی باشد و هم آن‌ها نیز به خاطر بضاعت‌هایشان از ایام نوروز بی‌بهره نمانند.
کد خبر: ۱۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱ 21 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در آخرین خطبه نماز جمعه اصفهان در سال 93 که در میدان امام خمینی (ره) اقامه شد نوروز را فرصتی مغتنم برای تحول و دگرگونی دانست و اظهار کرد: امیدوار هستیم در این زمان که طبیعت لباس نو بر تن می‌کند و تازه می‌شود، انسان‌ها و همه ما نیز تغییر و تحولی در روح و جسم خود ایجاد کنیم.

وی با اشاره بر اینکه نوروز امسال رنگ و بوی فاطمی گرفته است ادامه داد: مقارن شدن نوروز امسال با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) فرصتی مناسب است تا با تأسی از این معصوم به زندگیمان رنگ الهی و فاطمی ببخشیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد صله‌رحم را از سنت‌های اسلام دانست و گفت: ایام نوروز فرصت مناسبی برای دید و بازدید است.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به رویه رهبر معظم انقلاب در پیام اولین ساعات سال نو در خصوص ترسیم برنامه نظام اسلامی در آن سال گفت: پیام‌های رهبر معظم انقلاب که متأثر از بینش و درایت ایشان است راهگشای مسائل کشور بوده و باید تلاش کنیم بیانات ایشان در خصوص سالی که از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری می‌شود به‌صورت عملیاتی پیگیری شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بر ضرورت توجه به فقرا و مستمندان و نیازمندان در جامعه در آستانه نوروز تأکید کرد و گفت: باید حواس خود را به فقرا جمع کنیم تا هم خدا از ما راضی باشد و هم آن‌ها نیز به خاطر بضاعت‌هایشان از ایام نوروز بی‌بهره نمانند.

امام‌جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود پایبندی به نماز و قرآن را باعث دوری و پاکی از آلودگی‌ها دانست و خاطر نشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا با پیروی از قرآن و عمل به فرمان‌های الهی گامی برای اصلاح خود و جامعه برداریم و در سال جدید به یاد خدا و مؤمنان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار