آنچه در حاشیه یک نشست گذشت؛
تابناک: امروز نشست خبری به منظور برگزاری کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری در حالی برگزار شد که رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در طول جلسه با اشاره کنایه آمیز به توانایی‌های زنان پاسخ سوال خبرنگار خانم این رسانه را داد.
کد خبر: ۱۵۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 31 December 2015

به گزارش خبرنگار تابناک اصفهان، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان عصر امروز در نشست خبری کنگره بین المللی برند گردشگری در اصفهان، در جمع خبرنگاران رسانه های مختلف اصفهان ضمن اینکه با نگاه‌های چموشانه خود تمام محیط و فضای نشست را تحت نظر داشت؛ به هنگام سخنرانی خود وقتی دو خبرنگار زیر لب سخن می گفتند ضمن تذکر لسانی به آنها مثل اینکه فرصتی برای تلافی آنچه از دست زنان در دل داشت، پیدا کرده بود، کنایه‌هایی ناشایست در خصوص ویژگی ها و توانمندی زنان بر سرزبان آورد.

این کنایه‌ها که سبب تکدر خاطر خبرنگاران خانم حاضر در این نشست شده بود؛ حتی در پاسخ دادن‌های سهل آبادی، به سوالات خبرنگاران به ویژه بانوان تمامی نداشت.

به طوری که وی در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه در این خصوص که با توجه به اینکه امروزه توسعه گردشگری جزو اهداف و اولویت های کاری مسئولان سطح کشور و استان قرار گرفته و با توجه به مصوبه اخیر کنگره امریکا در خصوص هشدار به افرادی که به ایران سفر میکنند و امتناع از دادن ویزا به این افراد برای سفر به امریکا، چه تدابیری و راه های میانبری در این حوزه اندیشیده اید که سد راه توسعه گردشگری در اصفهان نباشد، اظهار داشت: یکی از توانایی‌های زنان این است که ضمن اینکه هم صحبت می کنند هم گوش می دهند و هم غیبت می کنند نیز سوال غیرمرتبط با موضوع جلسه که مسئله برند گردشگری است، بپرسند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، که پس از کنایه‌های پی در پی خود به توانمندی‌های زنان در پاسخ به این سوال گفت: از زمان انقلاب اسلامی تاکنون با انواع دشمنی ها علیه ایران مواجه بودیم و پس از جنگ فیزیکی و اقتصادی اینبار هم امریکا پس از اعمال تحریم‌های سخت بر ایران اقدام به این کار کرده است اما هر باری توانستیم به نوعی با این دست از دشمنی ها مقابله کنیم و هم اکنون نیز تمام تلاش خود را میکنیم که در مقابل این مصوبه امریکا مقاومت کنیم و از تمام توان خود برای توسعه گردشگری استفاده ببریم .

پروفسور جعفری که دبیر علمی کنگره بین المللی برند گردشگری را برعهده دارد در پاسخ به کنایه‌های رئیس اتاق بازرگانی و به حمایت از زنان خبرنگار برخاست و اینگونه پاسخ داد: در راستای اشاره آقای سهل آبادی به توانمندی های بانوان باید اذعان کنم که اگر در گذشته بیش از 80 درصد از دانشجویان حوزه گردشگری را مردها تشکیل می دادند امروز این هرم برعکس و بالغ بر 80 درصد دانشجویان، زنان هستند و این امر نشان می دهد که در آینده نزدیک، توریسم و صنعت گردشگری در دست زنان خواهد بود.

وی اظهار داشت: اشکال ما ایرانیان این است که وقتی صحبت از توسعه گردشگری میشود به دنبال علایق و سلایق گردشگران میرویم که طبق میل آنها بستر سازی کنیم در صورتی که باید عکس آن را انجام دهیم و از ظرفیت های که در داخل هر استان و در سطح ایران داریم استفاده و فضای جذابی را برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

پروفسور جعفر جعفری مشاور و رایزن چندین آژانس بین المللی همچون سازمان جهانی گردشگری (WTO) و بانک توسعه قاره امریکا، وزارتخانه ها، شرکتها و موسسات گردشگری و هتلداری، از بزرگترین صاحب نظران حوزه گردشگری در جهان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
خبرنگار نشریان اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
سیل جمعیت خبرنگاران به دور این افراد هدیه آنچنان قدرت و هیبتی به آن ها می دهد که لب به هر سخنی باز کنند
اگر دوستان خبرنگار در واکنش به این حرف های زننده مجلس را ترک می کردند مشت محکمی بر دهان این مدیر بود
متاسفم که گاهی برای چرک کف دست خودمات را چرک نویس گفتار هر آدم تازه از راه رسیده ای می کنیم
خبرنگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
اول بايد گفت که بزرگتر خبرنگاران آن جلسه کدام يک از بزرگواران بوده است ؟ دوم اينکه اگرچنين اتفاق ناگواري افتاده وترک جلسه انجام نشده ، بايد مانند گذشته به حال تهيه کنندگان خبر دراصفهان گريست .!!!
صنم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
چرا بعضی ها میان جلسه خبری وقتی که نه گوش میدن و نه چیزی می نویسن؟
آقای سهل آبادی توهین نکرد،حتی برخی از خبرنگارای حاضر تو این جلسه نسبت به حرف زدن مدام برخی افراد معترض بودن...
سعید خواجه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
از سایت وزین و پر مخاطب تابناک بعید به نظر میرسید که چنین خبر مغرضانه ای را نشر دهد.قطعا هر انسان منصفی زمانی به قضاوت مینشیند که در فضای این جلسه قرار گرفته باشد و خدا را سپاس که یکی از حاضرین در جلسه با پیام خود (خانم صنم) خط بطلان بر این خبر یکسویه کشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار