سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان :
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان گفت: با فرمانداران، شهرداران و دهیاران مکاتباتی انجام شده است تا با برگزاری کلاسهای توجیهی، کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند.
کد خبر: ۱۵۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 26 December 2015
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از ایرنا روز شنبه رضا گروسی در نشست مطبوعاتی هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی افزود: بررسی های ده ساله گذشته در حوادث غیرمترقبه و حوادث طبیعی نشان می دهد که استان قزوین بیشترین خسارت را در بحث سرما زدگی متحمل شده و در مراحل بعدی بحث سیل و زلزله بیشترین آمار را داشته اند.
وی اظهارکرد: این وضعیت نشان می دهد هنوز تعامل مناسبی برای همراهی کشاورزان و باغداران با تیم مدیریت بحران ایجاد نشده است و لازم است این تعامل ایجاد گردد.
گروسی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما براین است که با توسعه فرهنگ بیمه می توان جلوی خساراتهایی از این دست را گرفت.
وی بیمه را به معنای کاهش هزینه های دولت و کاهش زمان بازسازی و جبران خسارت دانست و گفت: در زمینه بیمه یک فرصت 15 روزه به کشاورزان داده شده است تا کشاورزان با مراجعه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، محصولاتشان را بیمه کنند.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان، به موضوع آموزش قشرهای مختلف مردم اشاره کرد و گفت: مدیریت بحران در بحث آموزش و بیمه به شکل جدی ورود پیدا خواهد کرد و با بالا بردن سطح آگاهی مخاطبان جلوی بحث خطرپذیری را خواهد گرفت.
گروسی به مطالعه خطرپذیری زلزله و سیل اشاره کرد و گفت: سالن های چند منظوره در استان قزوین، چوبیندر، اقبالیه، تاکستان و محمدیه مستقر شده اند و آماده خدمات رسانی در مواقع بحران هستند.
وی به صدور ابلاغیه های روسای چهارده گانه تیم مدیریت بحران توسط استاندار اشاره و اذعان کرد: روسای چهارده گانه مدیریت بحران، مدیران دستگاه های اجرایی مختلف هستند و اگر همین کارگروه های چهارده گانه و تخصصی بخشی از شرح وظایف خود را اجرا کنند به یقین قسمت اعظم مشکلات حوزه بحران در حوزه استان حل شدنی است.
در ادامه سایر خبرنگاران نیز سووالاتی را درباره وضعیت موجود مدیریت بحران استان قزوین، پخش گزارش 20:30 و انتقاد آن از ضعف خدمت رسانی به در راه ماندگان در کولاک اخیر، کمیته دستگاه ها و وسایل امداد و نجات مدیریت بحران مطرح کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار