محققیان خبر داد:
تابناک: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: فاز یک نمایشگاه بزرگ بین‌المللی استان اصفهان ابتدای سال ۹۷ به بهر‌ه برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶ 17 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر،‌ رسول محققیان شامگاه دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت ارایه گزارش یک ساله شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد، نمایشگاه را صنعت سبز توصیف کرد و اظهار داشت:‌ در حال حاضر بسیاری از کشورهای توسعه یافته از جمله آلمان بیشترین درآمد ناخالص خود را از محل برگزاری نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف بلند مدت شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان این است که اصفهان را در زمینه برگزاری نمایشگاه به برندی ملی تبدیل کند، افزود: از این رو برگزاری ۴۷ عنوان نمایشگاه در سال ۹۳ گامی موثر در راستای رسیدن به این هدف بوده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری ۶ هزار و ۲۳۴ مشارکت کننده در نمایشگاه‌های بین‌المللی و ملی استان اصفهان شرکت کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۶۵ درصد شرکت کننده از استان اصفهان و ۳۵ درصد نیز شرکت کنندگان دیگر استان‌‌ها و شرکت‌های خارجی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه متراژ مفید استفاده شده در شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان در سال جاری ۱۲۰ هزار و ۴۸۶ متر مربع بوده است، ادامه داد: بر اساس سرشماری صورت گرفته ۷۵ هزار نفر از متخصصان و جامعه هدف نمایشگاه‌های مختلف از این محل بازدید کردند.

محققیان با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در سال جاری در کشورهای امارات، هند، ترکمنستان، مالزی و اندونزی حضور داشته است،‌ اظهار داشت: همچنین ۲۰ هیات خارجی از کشورهای عراق،‌ ایتالیا، ‌چین، ترکیه، هند، مجارستان، افغانستان و ونزوئلا از نمایشگاه‌‌های استان اصفهان بازدید کردند.

نمایشگاه زمینه ساز تقویت زیربناهای لازم برای تسهیل تجارت خارجی

وی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه زمینه ساز تقویت زیربناهای لازم برای تسهیل تجارت خارجی می‌شود، افزود: در این راستا نمونه‌های تاثیر گذار در خصوص برگزاری نمایشگاه محصولات ایرانی در کشور مالزی و دبی در سال جاری مشاهده شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان در ادامه در خصوص بهره برداری از نمایشگاه بزرگ استان اصفهان نیز گفت: چنانچه اعتبارات مورد نیاز برای بهره‌برداری از این طرح تامین شود ابتدای سال ۹۷ فاز اول آن در قالب ۳ سالن اصلی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سالن‌های فاز یک نمایشگاه بزرگ اصفهان در قالب‌های ۵ هزار متری تعبیه شده است، ادامه داد: با بهره‌برداری از این سالن‌ها می‌توان در فضای مفید ۶ تا ۷ هزار متری نمایشگاه برگزار کرد.

محققیان فضای غیر مفید نمایشگاه پل شهرستان اصفهان را ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع عنوان کرد و ابراز داشت: فضای مفید این نمایشگاه نیز حدود ۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع است.

فضای فیزیکی نمایشگاه‌ بین‌المللی استان اصفهان اشباع شده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر فضای فیزیکی محل فعلی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان به اشباع رسیده است،‌ اظهار داشت: در حالت استاندارد در فضای فعلی نمایشگاه باید در طول یک سال ۲۰ نمایشگاه برگزار کرد و این در حالی است که اکنون ۴۷ نمایشگاه و بیش از دو برابر میزان استاندارد برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان در ادامه با اشاره به سهم بیش از ۶۰ درصدی شهرداری اصفهان در نمایشگاه بزرگ اصفهان گفت: شهرداری به طور حتم برای بهره‌برداری اقتصادی از این پروژه مشارکت کرده است و باید توجه داشت که شرکت نمایشگاه‌ها مبتنی بر هزینه و درآمد است.

وی اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی کامل فاز اول نمایشگاه بزرگ اصفهان را ۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: در بودجه سال ۹۴ شهرداری اصفهان ۲۵ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.

محققیان با اشاره به ضعف کشور ایران برای حضور در نمایشگاه‌‌های خارجی نیز اظهار داشت: هزینه بالای غرفه سازی در نمایشگاه‌‌های خارجی باعث شده است که شرکت‌ها از حضور در این نمایشگاه‌ها امتناع کنند.

عدم همکاری مراکز علمی با نمایشگاه بین‌المللی اصفهان

وی با تاکید بر امضای تفاهم نامه با اتاق بازرگانی اصفهان برای حضور بیشتر صنعتگران و تولید کنندگان استان اصفهان برای حضور در نمایشگاه‌‌های بین‌المللی ادامه داد: در این راستا نیاز است که دولت تسهیلات مورد نیاز را در اختیار تولید کنندگان برای حضور در این نمایشگاه‌ها ارایه دهد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان در ادامه از بی‌مهری مراکز دانشگاهی استان اصفهان با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی سخن گفت و ابراز داشت: ما بارها آمادگی خود را برای همکاری با مراکز علمی، دانشگاه‌ها،‌ شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان اعلام کرده‌ایم و این در حالی است که تاکنون خواسته ما آنطور که باید اجابت نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار