گروه های حساسی که نباید به مدرسه می رفتند؛
تابناک: با توجه به عدم اقدام مناسب استانداری اصفهان و دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص، از سوی مردمی که حقوق آنها در میان غبار آلودگی شهر تضییع شده است، جای پیگیری حقوقی در این راستا وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 19 December 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در حالی که اصفهان امروز شاخص آلایندگی 151 را گذرانده و به شرایط ناسالم رسیده است، کمیته بحران استانداری اصفهان قصد ندارد برای این شرایط که برای عموم هم ناسالم اعلام شده، اقدام عاجلی اتحاذ کند.

با وجودیکه در چنین شرایطی طبق قانون باید مدارس و مهدکودک‌ها با مصوبه استانداری هر استان تعطیل شود اما، با بی‌تفاوتی مدیران اجرایی استان اصفهان، امروز تمام مقاطع تحصیلی در شهر اصفهان فعال بود و تنها به یک اطلاعیه از سوی مرکز بهداشت برای هشدار به گروه‌های حساس اکتفا شد!.
این در حالی است که آلودگی پایتخت که هم اکنون با شاخص 148 که از اصفهان نیز کمتر ثبت شده، سبب تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی تهران برای روز آینده شده است.

جالب‌تر اینجاست که هوای اصفهان از سوی سازمان هواشناسی برای فردا نیز با همین شرایط (پایداری و سکون هوای آلوده) پیش بینی شده است اما گویی هنوز خبری از مصوبه استانداری یا کمیته بحران استان اصفهان برای اتخاذ تدبیری مناسب به منظور کاهش آسیب‌ها و خطرات ناشی از رفت و آمد مردم به ویژه گروه‌های حساس مانند دانش آموزان در هوای آلوده، نیست.

با توجه به عدم اقدام مناسب استانداری اصفهان و دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص، از سوی مردمی که حقوق آنها در میان غبار آلودگی شهر تضییع شده است، جای پیگیری حقوقی در این راستا وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
یک دانش اموز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
به این کمیته باید گفت من امروز سر زنگ ورزش سینم پخته شد تا الان دارم سرفه میکنم زنگ های تفریح که انگار اگزوز ماشین دم دهن آدمه مسءلین رسیدگی کنند
یک دانش اموز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
به این کمیته باید گفت من امروز سر زنگ ورزش سینم پخته شد تا الان دارم سرفه میکنم زنگ های تفریح که انگار اگزوز ماشین دم دهن آدمه مسءلین رسیدگی کنند
یک دانش اموز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
به این کمیته باید گفت من امروز سر زنگ ورزش سینم پخته شد تا الان دارم سرفه میکنم زنگ های تفریح که انگار اگزوز ماشین دم دهن آدمه مسءلین رسیدگی کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
به این ترتیب بسیاری از روزهای پاییز و مخصوصا آذرماه باید تعطیل می شد. مسوولان از سال قبل فقط با عوض کردن نام وضعیت "هشدار" به "ناسالم برای عموم" مردم را از نگرانی نجات دادند.
هفته گذشته زمانی که شاخص تهران به 160 رسیده بود و مسوولان تهران ابراز نگرانی می کردند، شاخص در اصفهان از 170 بالاتر بود.
شهروند نجف آبادي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
سلام. با توجه به اينکه سايتتون خيلي پربازديده، خواهشمندم در خصوص موضوع زير (البته پس از کسب خبر از منابع خبري موثق) اطلاع رساني کنيد تا بلکه به ياري شما و لطف و مرحمت خدا فرجي بشود.

بامداد پنجشنبه ساعت 1 بامداد "محمد حقيقي" از قهرمانان برجسته و آينده داران جوان وزن 90 کيلوگرم رشته ووشو در حين رانندگي در حوالي شهرستان نجف آباد دچار حادثه شده و خودروي پرايد وي واژگون مي شود (به دليل عبور يک سگ از جلوي ماشين و به خاطر اينکه به آن نزند دچار انحراف ناگهاني مي شود که پرايد وي بلافاصله واژگون مي شود).
پس از اين حادثه وي به بيمارستاني در نجف آباد (احتمالا شهيد منتظري/ جهت اطمينان مي توانيد از نزديکانش سئوال کنيد) منتقل مي شود که در کمال ناباوري تا آخر روز پنجشنبه هيچ پزشک متخصصي در رشته مرتبط با حادثه در اين بيمارستان پيدا نمي شود که او را ويزيت کند و نظري بدهد!!!!
بالاخره وي عصر پنجشنبه پس از MRI در بيمارستان شهيد صدوقي اصفهان و عدم پذيرش از سوي بيمارستان الزهرا، به بيمارستان تامين اجتماعي دکتر شريعتي اصفهان انتقال مي يابد که در آنجا پس از ويزيت توسط پزشک متخصص مشخص مي شود که در اين حادثه تاسف بار متاسفانه اين جوان 22ساله قطع نخاع شده است.
علي ايحال محمد حقيقي روز شنبه پس از دريافت مبلغ پنج ميليون تومان(!!!!!) از همراهانش، عمل شد و اکنون در ICU بيمارستان شريعتي به سر مي برد. (دليل دريافت اين مبلغ از سوي پرسنل بيمارستان شريعتي، خريد برخي اقلام مصرفي مرتبط با عمل جراحي عنوان شده است که گفته اند حدود يک سال بعد، بخشي از آن عودت خواهد شد!!!)
از مسئولين ورزشي و وزارت ورزش و فدراسيون ووشو و فدراسيون پزشکي ورزشي بخواهيد که چاره اي اساسي براي درمان اين جوان که مي تواند از سرمايه هاي ملي مان باشد بينديشند؛ انشاا... خدا هم لطفي کند و وي شفا يابد.
انصافا رسانه ها اگر خداي ناکرده يک فوتباليست دچار چنين حادثه اي ميشد چگونه برخورد ميکردند؟!
ضمنا يک انتقاد جدي به مجموعه دولت و سازمان تامين اجتماعي، بخصوص وزارتخانه هاي بهداشت و تعاون،کار و رفاه اجتماعي وارد است و آن اينکه اين چه طرح تحول نظام سلامتي است که در آن از همراهان يک جوان 22 ساله مجروح سانحه ديده ي تصادفي قطع نخاع شده، قبل از عمل جراحي 5 ميليون تومان پول ميگيرند....؟!!
اين در حاليست که نامبرده بيمه تامين اجتماعي هم بوده است.

برخي از افتخارات محمدحقيقي:
1. انتخاب به عنوان فنی ترین و بهترین بازیکن مسابقات لیگ برتر کشور در اولین هفته برگزاری سال جاري (حدود دو هفته قبل)
2. قهرماني در مسابقات انتخابي استان
3. قهرمان مسبقات ووشوي دانشجويان دانشگاههاي آزاد کشور در وزن 90 کيلوگرم
4. نايب قهرمان مسابقات قهرماني کشور
5. برگزيده شدن در تيم ملي جهت اعزام به بازيهاي آسيايي ويتنام
6. و چندين عنوان ديگر....
مربي وي نيز در اصفهان آقاي جواد کاويان پي از قهرمانان رشته ووشو (مثلا قهرماني در مسابقات بين المللي اخير در ترکيه) مي باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
یه نگاه به سایت محیط زیست اصفهان بندازین :
http://www.isfahan-doe.ir/keyfiat/
اگر تهران امروز 29 را تعطیل نکرده بود اصفهان هم تعطیل نبود چون وضع هوا در روزهای دوم و 22 و 23 آذر بحرانی تر از 29 آذر بود و هیچ کس چیزی نگفت(5و6و27 آذر هم بود که 5شنبه و جمعه بود). واقعا دست آقای استاندار درد نکنه که گفته هر وقت شاخص به 300 رسید اونوقت یه فکری می کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار