گزیده خطبه های نماز جمعه اصفهان؛
تابناک: دل های دانشجویان و حوزویان را از همدیگر دور کردند آنگونه که برخی از طلبه ها تحصیل علوم جدید را انحراف و برخی از دانشجویان نیز دروس حوزه را علم نمی پندارند.
کد خبر: ۱۴۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 18 December 2015

به گزارش تابناک اصفهان، خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان به امامت حجت الاسلام میردامادی اقامه شد که موضوع وحدت حوزه و دانشگاه، علم توام با ایمان، جنایت آل سعود و امریکا در نیجریه و خشونت و مصداق های آن از جمله محورهای خطبه های امروز بود.

میردامادی جدایی میان حوزه و دانشگاه را یکی از خیانت های استعمار و استکبار دانست و گفت: علاوه بر جدا کردن دروس حوزه و دانشگاه از یکدیگر دل های دانشجویان و حوزویان را نیز از همدیگر دور کردند آنگونه که برخی از طلبه ها تحصیل علوم جدید را انحراف و برخی از دانشجویان نیز دروس حوزه را علم نمی پندارند.

میردامادی در معنای وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی اینکه همچون زمان امام صادق و امام باقر علیهم السلام یکی بشود نه اینکه مانند زمان طاغوت دانشکده الهیات تاسیس کردند تا بگویند حوزه را به دانشگاه آوردند.

وی در ادامه رشته های حوزه و دانشگاه را نیاز جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: همانگونه که دروس شیمی، فیزیک هسته ای و پزشکی نیاز جامعه است قرآن، حدیث، اصول و فقه نیز نیاز جامعه است و همانگونه که جامعه به پزشک نیاز دارد به عالم هم نیاز دارد اما وحدت حوزه و دانشگاه یعنی اینکه عالم باید در دانشگاه نفوذ کند و ایمان و توجه به خدا و ترس از خدا را در دانشگاه تزریق کند که اگر اینگونه بشود پزشکی که در این دانشگاه تربیت می شود متدین، با اخلاق و متعهد می شود که بسیار از این پزشکان وجود دارند.

امام جمعه موقت شهر اصفهان افزود: اما در نقطه مقابل اگر وحدت نباشد پزشکی می آید که وقتی می بیند مادر کودکی فقیر است و هزینه درمان را ندارد دستور می دهد بخیه بچه را بکشند.

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه فریاد مرگ بر امریکا از سوی جوانان در دانشگاه‌ها، به معنای خشونت نیست و مصداق اشداء علی الکفار است، گفت: در همین رابطه مقام معظم رهبری هم فرمودند، جوانان انقلابی را افراطی ندانید بلکه افراطیون به دنبال ضربه زدن به شیعه در دنیا هستند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فاجعه نیجریه خاطر نشان کرد: جنایت آل‌سعود، آمریکا و سلفی‌ها اینبار در نیجریه بود و این‌ها به یک حسینیه حمله کردند و شیعیان و رهبر آنان را به خاک و خون کشیدند.

حجت‌الاسلام میردامادی ضمن اشاره به اینکه ریشه این جنایات، آمریکا و دو مزدور یعنی آل‌سعود و رژیم صهیونیستی است، تأکید کرد: آمریکا این را بداند که همانطور که قرآن گفته مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین، آینده جهان به دست شیعه و حضرت ولیعصر (عج)‌ می‌باشد.

وی در پایان با تذکر به حکام مرتجع آل‌سعود و رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: حکام مرتجع آل‌سعود و رژیم صهیونیستی از نوکری و مزدوری صدام عبرت بگیرند و همانطور که سرانجام صدام به دست خود آمریکائیان از بین رفت مطمئناً‌ سرنوشت آل‌سعود و رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک جز سرنوشت صدام نخواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار