معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با برگزاری آیینی در روز 27 اسفندماه به صورت رسمی فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر در اردبیل آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱ 16 March 2015

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، قادر تقی‌زاده در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر در اردبیل اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان از 28 اسفندماه سال‌جاری در محل ستاد مرکزی خدمات سفر واقع در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی آغاز به کار کرده و تا 14 فروردین ماه سال 94 ادامه دارد.

وی با اشاره به بهینه‌سازی بروشورها و بنرهای سال جدید از نظر کیفیت و اطلاعات نسبت به سال گذشته و برگزاری سه جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان و جلسات کمیته‌های 9‌گانه و صدور احکام آنها تصریح کرد: در حال حاضر 12 دوره آموزشی به مدت 148 ساعت در راستای طرح ملی توانمندسازی نیروهای انسانی بخش گردشگری برگزار شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به انجام هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با اداره آب، برق، گاز و تلفن به منظور برنامه‌ریزی و ممانعت از قطعی آب، برق، گاز، تلفن و آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور ترمیم حفاری‌های معابر شهری به ویژه در مسیرها و شهرهای گردشگرپذیر انجام شده است.

تقی‌زاده با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با بانک‌های عامل جهت تأمین اسکناس خودپردازها، کشیک و همچنین شرکت فرآورده‌های نفتی جهت تأمین جایگاه‌های سوخت و خدمات سرویس بهداشتی انجام شده، افزود: هماهنگی و مکاتبات لازم برای اسکان اضطراری گردشگران نیز انجام شده است.

وی هماهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هماهنگی برای گرامیداشت ایام فاطمیه، هماهنگی با صدا و سیما جهت تولید و پخش برنامه‌های مرتبط، گزارش خبر و گزارش اعضای ستاد در گفت‌وگوی ویژه را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر استان عنوان کرد.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همچنین هماهنگی‌هایی با فرودگاه‌ها جهت برقراری منظم پروازها و تعزیرات برای برخورد با متخلفان انجام شده است.

وی شماره تماس ستاد مرکزی خدمات سفر استان را 33261654، نمابر 33248855 و تلفن گویای این ستاد را 33260370 اعلام کرد و ادامه داد: گردشگران می‌توانند نظرات و شکایات خود را با سامانه تلفنی ستاد هماهنگی خدمات سفر 09629 و سامانه پیامکی 2000440 مطرح کنند.

تشدید نظارت‌های مشترک ستاد خدمات سفر

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تشدید نظارت‌های مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر با نزدیک شدن به آغاز سال نو خبر داد.

تقی‌زاده اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد نظارت‌های لازم بر نحوه خدمات، بهداشت و نرخ مراکز اقامتی، مراکز پذیرایی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی، جایگاه‌های سوخت، نانوایی‌ها، مجتمع آب‌درمانی آب‌های گرم سنتی، وسائط نقلیه بین شهری و صنوف مختلف انجام گیرد.

وی گفت: به منظور تنظیم بازار نیز مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی در رابطه با توزیع میوه‌های نوروزی از جمله پرتقال، سیب و تأمین مایحتاج ضروری اقدامات لازم را انجام دهد.

تقی‌زاده با بیان اینکه در کنار نظارت دستگاه‌های یاد شده، اکیپ‌های نظارتی نیز به صورت استانی و شهرستانی با هماهنگی فرمانداری هر شهرستان و دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان، نظارت‌های مشترک را انجام می‌دهند، افزود: در این نظارت‌ها اگر در نحوه ارائه خدمات، بهداشت و کنترل نرخ مراکز اقامتی هرگونه تخلف دیده شود، برخورد جدی می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم و گردشگران می‌توانند شکایات خود را با سامانه تلفنی 09629 و سامانه پیامکی 2000440 مطرح کنند که این شماره‌ها با شماره تلفن‌های ستاد مرکزی خدمات سفر استان که در نگارخانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی دایر می‌شود در بنرها و بروشورهای استانی و شهرستانی درج شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار