تابناک: در روزهایی تنها هوا برای گروه های حساس هوا ناسالم بود اما هرچه به روزهای سرد زمستان نزدیک تر می شویم، خطر آلایندگی هوا شمول بیشتری پیدا می کند و اکنون می توان گفت هوای اصفهان برای عموم مردم اصفهان ناسالم شده است.
کد خبر: ۱۴۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 14 December 2015

به گزارش تابناک اصفهان، آخرین روزهای پاییزی اصفهان با خزان هوای پاک در حال سپری شدن است و تنها اقدامات در این حوزه از سوی مسئولان تنها اکتفا به هشدار در این زمینه بوده است.

در روزهایی تنها هوا برای گروه های حساس هوا ناسالم بود اما هرچه به روزهای سرد زمستان نزدیک تر می شویم، خطر آلایندگی هوا شمول بیشتری پیدا می کند و اکنون می توان گفت هوای اصفهان برای عموم مردم اصفهان ناسالم شده است.

این در حالی است که استاندار اصفهان در مصاحبه های متعدد مطبوعاتی خود خبر از افزایش روزهای پاک در اصفهان می‌دهد اما جدول روزهای ناسالم در نیمه دوم سال حاکی از این امر نیست و اگر هم روز پاکی در این فصل دست یاری به هوای اصفهان بدهد، آن هم به سبب افزایش بارش‌ها در اصفهان بوده است.

می توان گفت، اقدامات مسئولان استان برای کاهش آلاینده‌های جوی تنها در سال گذشته و آن هم به گازسوز کردن نیروگاه‌ها در اصفهان محدود شد و می توان خروجی تصمیمات در حوزه کاهش آلایندگی در اصفهان در سال جاری را در حیطه اجرا و عمل در فاز صفر دانست.

با این شرایط و در حالی که بیشتر صنایع اصفهان هم در شرایط رکود اقتصادی به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند، به نظر می رسد، سرنخ آلودگی هوای اصفهان باید در دست عوامل دیگری باشد که هنوز تصمیم جدی و عملی در این خصوص از سوی مسئولان اتخاذ و اجرایی نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار