رئيس اتاق بازرگاني اصفهان، متولي مجموعه فرشچيان شد!
تابناك: مجتمع فرهنگي و هنري فرشچيان در چند سال اخير با حواشي مختلفي همراه بوده؛ از تعطيل شدن سالن سينما تا جايگزين كردن جشن هاي مناسبتي و كنسرت در سالن هاي تئاتر، همه و همه حول محور ساختمان ابتداي خيابان توحيد مي چرخيد. بسياري پايان مشكلات اين مجموعه را با پايان دوران مديريتي قطبي در اداره فرهنگ و ارشاد يكي مي دانستند.
کد خبر: ۱۴۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 13 December 2015

به گزارش تابناك اصفهان، مجتمع فرهنگي و هنري فرشچيان در چند سال اخير با حواشي مختلفي همراه بوده؛ از تعطيل شدن سالن سينما تا جايگزين كردن جشن هاي مناسبتي و كنسرت در سالن هاي تئاتر، همه و همه حول محور ساختمان ابتداي خيابان توحيد مي چرخيد. بسياري پايان مشكلات اين مجموعه را با پايان دوران مديريتي قطبي در اداره فرهنگ و ارشاد يكي مي دانستند.

پس از رفتن قطبي و آمدن ارزاني به اين اداره، همه منتظر تغييرات مديريتي در مجوعه فرشچيان بودند؛ ارزاني هم در بدو ورود تأكيد داشت برنامه هاي وي‍ژه اي براي اين مجموعه دارد، از سوي ديگر نيز شنيده مي شد وزير فرهنگ و ارشاد توجه وي‍ژه اي نسبت به اين مجموعه داشته و عنوان كرده كه در راستاي بهبود آن حاضر به همكاري با اصفهان و تخصيص مساعدت هاي وي‍ژه براي اين مجموعه است.

با اين وجود امروز مديركل فرهنگ و ارشاد در نشست خبري با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار تابناك اصفهان درباره وضعيت مديريتي اين مجموعه اظهار داشت: مجموعه فرشچیان تاکنون با انتخاب مدیریت‌ها توسط اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان اداره می‌شد اما برای نخستین‌بار مزایده‌ای برای مدیریت آن برگزار شد و با يك رقم مشخص اين مجموعه به يك مجموعه فرهنگي سپرده شد.

وي ادامه داد: مديريت اين مجموعه به يك مجموعه فرهنگي سپرده شده كه رياست آن بر عهده عبدالوهاب سهل آبادي، رئيس اتاق بازرگاني است البته در كنار وي نيز گوهري، قلمكاريان و حسيني حضور دارند اما رياست مجموعه بر عهده سهل آبادي است.

حجت الاسلام ارزاني با اشاره به طراحی نامناسب این مجموعه تأكيد داشت: این مرکز دارای فضایی حدود 9 هزار مترمربع است اما سالن‌های طبقه دوم آن هیچ‌گاه استفاده نشده است، این مجموعه به عنوان برندی برای اصفهان می‌تواند مطرح باشد که با مزایده آن مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان به عنوان مرکز تئاتر و سینما و هنرهای تجسمی تبدیل می‌شود.

وي افزود: تغییر صندلی سالن‌ها، تغییر نورپردازی و نمای بیرونی و نیز تغییرات ماهیتی مجموعه فرشچیان تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد و تلاش می‌شود تا این مجموعه رونق گیرد، البته شخص وزیر و معاونان در بازدید از این مجموعه قول‌های مساعدی برای ایجاد تغییرات زیربنایی آن داده‌اند.

مديركل فرهنگ و ارشاد عنوان كرد: در قرارداد بندهايي ذكر شده كه اگر طرفين به تعهدات خود عمل نكردند، قرارداد فسخ شود و البته در صورتي كه از توانايي مديريت آن بر آمدند امكان تمديد آن تا 5 سال نيز وجود دارد.

با وجود شرايط فعلي و سابقه افراد حاضر به نظر مي رسد، اداره كل فرهنگ و ارشاد بايد ارزيابي و نظارت دقيقي بر عملكرد تيم مديريتي جديد داشته باشد چرا كه مجموعه فرشچيان يكي از مجموعه هاي خصوصي فرهنگي شهر بوده كه در اهداف آن تمركز بر تئاتر و هنرهاي تجسمي از مباحث اساسي عنوان شده است، از همين رو با توجه حساسيت هاي فعلي و سابقه افراد حاضر ( كه داراي عدم فعاليت فرهنگي شاخصي بودند و به نظر مي رسد بيشتر براي درآمدزايي اقتصادي پا به ميان گذاشته اند)، بايد نظارت و ارزيابي عملكرد به صورت دقيق و ريز صورت گيرد تا شرايط اين مجموعه به تجربيات سال هاي گذشته باز نگردد!


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
مطمئن باشید هرجایی كه بخش خصوصی وارد شود اولین قدم رشد و موفقیت به خوبی برداشته است
چرا فردی كه در این شرایط فوق العاده آشفته صنعت و اقتصاد توانسته بنگاهها ی گوناگونی را به بهترین نحو رهبری كند از این كار سربلند خارج نشود
همین كه دولت هر چند ناچیز خودش را از قسمتی كنار بكشد به تنهایی بسیار ارزشمند است
مطمئن باشید فردی كه رییس بزرگترین پارلمان بخش خصوصی كشور است و تمامی مشکلات بخش خصوصی را دیده و درك می كند می تواند به خوبی از تجربه اش در توسعه امور فرهنگی نیز بهره گیرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار