راه‌اندازی خط بی آر تی خیابان جی تا پایان سال جاری؛
تابناک: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: پیش‌بینی ما این است که با توجه به تلاشی که قطار شهری به صورت شبانه‌روزی دارند در کمتر از ۳ ماه و تا قبل از پایان امسال، محدودیت تردد خیابان چهارباغ پایین برطرف شود.
کد خبر: ۱۴۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 09 December 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علیرضا صلواتی ، درباره مسدود شدن خیابان چهارباغ پایین اصفهان اظهار داشت: به دلیل عملیات عمرانی قطار شهری و احداث دسترسی شمال‌شرقی ایستگاه میدان امام حسین(ع)، از روز گذشته محور ورودی خیابان چهارباغ پایین از سوی میدان امام حسین(ع) مسدود شده است. البته از طرفی دیگر مسیر خیابان باغ گلدسته به سمت خیابان باب‌الرحمه بازگشایی شده است.

وی افزود: دسترسی خیابان چهارباغ پایین به سمت خیابان باب‌الرحمه نیز مسدود نبوده و خیابان چهارباغ پایین تا انتها باز است و فقط ورودی آن مسدود شده و پیش‌بینی ما این است که با توجه به تلاشی که قطار شهری به صورت شبانه‌روزی دارند، در کمتر از 3 ماه و تا قبل از پایان سال جاری این محدودیت برطرف شده و میدان امام حسین(ع) به حالت قبل خود بازگردد و زمانی که سقف ایستگاه کامل شود خیابان به حالت عادی خود بازمی‌گردد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به تکمیل 2 ایستگاه میدان انقلاب و میدان امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: تا زمانی که دو ایستگاه میدان امام حسین(ع) و میدان انقلاب تکمیل نشود احتمال بهره‌برداری از خط یک مترو اصفهان امکان‌پذیر نیست و امیدواریم تا تابستان سال 96 از خط یک مترو اصفهان به طور کامل بهره‌برداری کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به فصل سرما و پدیده وارونگی چه اقداماتی برای کاهش آلودگی در این منطقه پرترافیک انجام شده، تصریح کرد: در این زمینه یکی از راهکارها اجرای طرح زوج و فرد برای کاهش ترافیک است و از شهروندان درخواست داریم تا از تردد غیرضروری به مرکز شهر پرهیز کنند و تا جایی که امکان دارد از خیابان‌های موازی همچون خیابان‌های نشاط، هاتف، حکیم و خیابان آیت‌الله طیب برای تردد استفاده کنند.

صلواتی درباره طرح پیاده‌روسازی خیابان چهارباغ عباسی بیان کرد: حدفاصل سی‌وسه‌پل تا میدان امام حسین برای طرح پیاده‌روسازی مطرح است که طرح نیز در بخش مطالعه است که امیدوار هستیم تا سال آینده زمینه پیاده‌روسازی خیابان چهارباغ عباسی فراهم شود و زمانی که مترو نیز راه‌اندازی شود بحث حمل‌ونقل پاک، دوچرخه و درشکه در این محور برقرار می‌شود.

وی درباره راه‌اندازی خط بی آر تی خیابان جی گفت: خط شرقی و غربی خط بی آر تی جی از ارغوانیه تا میدان احمدآباد و پایانه میدان امام علی(ع) است که در حال برنامه‌ریزی بوده و در حال حاضر ایستگاه‌های ای خط در حال احداث است و پیش‌بینی ما این است که پیش از پایان سال جاری فاز نخست این خط را تا میدان احمدآباد اجرایی شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار داشت:در حال حاضر مقدمات خط دیگری نیز از میدان قدس تا میدان جمهوری اسلامی در حال فراهم‌سازی است که این خط نیز از خیابان مدرس، خیابان آیت‌الله ادیب، میدان 25 آبان و در نهایت میدان جمهوری اسلامی است که امیدوار هستیم کارهای اجرایی این خط را نیز در سال جاری به اجرا برسانیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار