مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: جشنواره قرآنی بهمن سال جاری و هم‌زمان با هفته قرآن و عترت در استان کردستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳ 09 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری شامگاه سه شنبه در دومین جلسه شورای سیاستگذاری هفته قرآن و عترت در سنندج، با اشاره به نامگذاری هفته قرآن و عترت از سوم تا هشتم بهمن، اظهار کرد: در این هفته 6 جشنواره قرآنی با هدف توسعه فرهنگ قرآنی و تولیدات قرآنی در استان برگزار می شود.

وی گفت: جشنواره علمی با محوریت قرآنی، جشنواره هنرهای نمایشی، جشنواره شعر کوتاه، جشنواره صنایع دستی، جشنواره فیلم قرآنی و جشنواره هنرهای تجسمی را از جشنواره های است که در این هفته برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم، تواشیح و آواهای قرآنی، نمایشگاه قرآنی و تجلیل از فعالان قرآنی را از دیگر بخش‌های این جشنواره دانست.

وی هزینه برگزاری این جشنواره ها را حدود 250 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون 100 میلیون تومان از سوی وزارتخانه جهت برگزاری این رویداد فرهنگی تامین شده است و 100 میلیون تومان دیگر باید از منابع داخلی استان تامین شود.

حجت‌الاسلام رحیم جعفری افزود: 8 استان کشور بر اساس برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد و معاونت قرآن و عترت برنامه های هفته قرآن و عترت را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سوم تا هشتم بهمن سال جاری این جشنواره در استان برگزار می‌شود گفت: فراخون جشنواره و موضوعات مرتبط با آن در سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار