عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای شهر قزوی گفت: تفکیک زباله از مبدأ مرهون آموزش و فرهنگ‌سازی است چراکه این امر سبب کاهش هزینه‌های سازمان پسماند شهرداری می‌شود و باید طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرداری‌ قزوین اجرایی شود.
کد خبر: ۱۴۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 06 December 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فاطمه اشدری شامگاه شنبه در صحن علنی شورا که در سالن اجتماعات شورای شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تفکیک زباله از مبدأ با فرهنگ‌سازی و به آموزش به مردم قزوین امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه جداسازی زباله خشک توسط شهرداری‌ها متحمل هزینه‌های بسیاری است، بیان کرد: با آموزش و فرهنگ‌سازی مردم برای جداسازی پسماند خشک و تر در مبدأ که از اهمیت بالایی برخوردار است بار هزینه اضافی از روی دوش شهرداری برداشته می‌شود.

این عضو شورا با اشاره به اینکه ترغیب و تشویق مردم برای کنترل و جداسازی پسماند در منازل می‌تواند هزینه‌های 22 شهرداری را در استان کاهش دهد، اظهار داشت: جداسازی پسماند در مبدأ توسط مرم با آموزش و فرهنگ‌سازی امری ضروری بوده که سبب کاهش میزان تولید زباله در قزوین نیز می‌شود.

اشدری افزود: برای دفع و بازیافت زباله‌ها در سایت محمدآباد هزینه‌های زیادی می‌شود که این امر سبب هدررفت بودجه در امر جداسازی و تفکیک پسماند است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توان در راستای کاهش هزینه‌ها به کار گرفت، آموزش و فرهنگ‌سازی توسط شرکت‌های حمل زباله است، گفت: با تحقق این امر می‌توان هزینه‌های حمل روزانه تن‌ها زباله را کاهش داد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار