گزیده خطبه‌های نماز جمعه اصفهان؛
تابناک: مسئولان باید در تعیین عامل در پست های مختلف تقوا به خرج دهند و اگر کسی برای انجام یک کار فردی را انتخاب کند در حالی که به صلاحیت های فرد بهتر از او ایمان داشته باشد به خدا، پیامبر و سایر مسلمین خیانت کرده است.
کد خبر: ۱۳۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 04 December 2015

به گزارش تابناک اصفهان، خطبه های نماز جمعه شهر اصفهان امروز به امامت، آیت الله طباطبائی نژاد اقامه شد.

وی در خطبه های این هفته مسائلی همچون انتخاب فرمانداران زن در دولت، انتخابات مجلس و خبرگان رهبری و انتقاد برخی به طولانی بودن خطبه های وی و نیز مسئله حمله عربستان به یمن و در پایان برگزاری حرکت جهانی اربعین را مطرح ساخت.

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه امروز اصفهان به نقل از خبرگزاری های، ایسنا، مهر، فارس و ایرنا، در زیر می آید:

آیت الله طباطبایی نژاد به سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: این اعلامیه برای کمک به مظلومان و جلوگیری از ظلم و ستم به آنها تصویب شد اما امروز می بینیم که جنگنده های آل سعود در هفت ماه حدود 40 هزار بار یمن را بمباران و هشت هزار زن و کودک را قتل عام کردند.

وی با بیان اینکه آل سعود هنوز این رفتارهای ظالمانه خود را ادامه می دهد، افزود: این رفتارها بهترین دلیل برای نفهمیدن حقوق بشر از سوی آنهاست.

وی با بیان اینکه آل سعود ظالم و جاهل هستند ادامه داد: آنها می گویند ما حقوق بشر را قبول داریم در عین حال ازدواج سفید و ازدواج مرد با مرد را نیز قبول دارند.

طباطبائی نژاد با انتقاد از به کارگیری فرمانداران زن در کشور اظهار کرد: صدها مرد در ایران بیکار هستند و بعد برخی هنوز بر به کار گماردن زنان در برخی مناصب مهم اجرایی مانند فرمانداری اصرار می ورزند! مسئولان باید در تعیین عامل در پست های مختلف تقوا به خرج دهند و اگر کسی برای انجام یک کار فردی را انتخاب کند در حالی که به صلاحیت های فرد بهتر از او ایمان داشته باشد به خدا، پیامبر و سایر مسلمین خیانت کرده است.

وی با تاکید بر این که این اصل در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز باید مورد توجه همه مردم قرار گیرد، افزود: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یا خبرگان رهبری خطی عمل نکنید و به انتخاب افراد ضعیف و کم لیاقت رضایت ندهید.

امام جمعه اصفهان، با اشاره به انتقاد برخی افراد از وی درخصوص خطبه‌های نماز جمعه، تصریح کرد: برخی به من خرده می‌گیرند که چرا در خطبه‌های نماز جمعه سخنان رهبری را تحلیل و تفسیر نمی‌کنی. یا چرا خطبه‌های نماز جمعه را طولانی ایراد می‌کنی که من در پاسخ باید بگویم مگر می شود در مدت چند دقیقه که محدود است، سخنان یک ساعت و نیمه مقام معظم رهبری با آن همه محتوا و پختگی تفسیر کرد.

وی تأکید کرد: همایش پرشور و عظیم اربعین حسینی امروز به یک مانور جهانی تبدیل شده است،‌این حضور پرشور شیعیان و محبان سیدالشهدا ناشی از عشق و ارادت خالصانه به ساحت مقدس آن امام حمام است،‌حضور آحاد اقشار و فرقه‌های مختلف دینی از سراسر جهان در همایش اربعین حسینی گواه بر جهانی شدن عشق حسین است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار